کشف شکلی جالب روی مریخ خبرساز شد! +فیلم


کشف شکلی جالب روی مریخ خبرساز شد! +فیلم

مدارگرد شناسایی مریخ تصویری از روی این سیاره تهیه کرده که شکلی جالب شبیه به لوگوی مجموعه تلویزیونی پیشتازان فضا را روی آن نشان می دهد.

کشف شکلی جالب روی مریخ خبرساز شد! +فیلم به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سیاره مریخ، یکی از سیارات منظومه شمسی که به سیاره سرخ معروف است از گذشته کانون توجه دانشمندان و علاقمندان به فضا بوده است. دانشمندان با بررسی‌های دقیق در تلاش هستند تا نشانه‌هایی از حیات هوشمند را بر روی این سیاره پیدا کنند.

در یکی از تازه‌ترین تصاویری که توسط مدارگرد شناسایی ناسا از مریخ تهیه شده است ایجاد شکلی جالب را در یک منطقه از این سیاره نشان می‌دهد. در تصویر تهیه شده از مدارگرد مریخ که از سال ۲۰۰۶ ماموریت شناسایی خود را روی این سیاره آغاز کرده شکلی جالبی شبیه به لوگوی مجموعه تلویزیونی پیشتازان فضا را روی آن نشان می‌دهد. این شکل فسیلی شباهت عجیبی به لوگوی این سریال علمی تخیلی دارد.

پیشتازان فضا نام یک مجموعه علمی تخیلی تلویزیونی بود که بین سال‌های ۱۹۶۶ تا ۱۹۶۹ در آمریکا ساخته شد که در بسیاری از کشور‌های جهان و از جمله ایران نیز پخش شد.

گفتنی است؛ تهیه این شکل عجیب توسط مدارگرد مریخ در حالی خبرساز می‌شود که سال گذشته نیز یک محقق و نظریه پرداز توطئه با استناد به تصویری که با کمک نرم افزار گول ارث از روی مریخ تهیه کرده بود مدعی شد توانسته یک منطقه دارای پوشش گیاهی به همراه یک گله گاو یا حیوان مشابه را روی این سیاره پیدا کند. بنا به ادعای ایوانز اگرچه تصاویر تهیه شده او از مریخ دارای رزولوشن پایینی بودند، اما براحتی خطوط آب (رودخانه ها)، دریاچه و حتی پوشش گیاهی در این تصاویر قابل مشاهده بودند.

بیشتر بخوانید: کشف گله‌ای حیوان در مریخ! +فیلم

انتهای پیام/

تصویر جالبی که مدارگرد مریخ از این سیاره تهیه کرد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی