هواپیمای جدید ایرباس در پاریس رونمایی می‌شود


هواپیمای جدید ایرباس در پاریس رونمایی می‌شود

همشهری آنلاین: ایرباس در روز گشایش نمایشگاه هواپیمایی پاریس با ارائه هواپیمای جت مسافری کوچک بلندبرد جدیدش و گرفتن سفارش‌هایی به ارزش 15 میلیارد دلار رقیبش بوئینگ را کنار زد.

به گزارش گاردین شرکت اروپایی ایرباس از هواپیمای A۳۲۱XLR در نمایشگاه هوایی پاریس رونمایی می‌کند که گونه بلندبرد هواپیمای قبلی‌اش A۳۲۱neo است که رقیب هواپیمای اکنون زمین‌گیر شده بوئینگ ۷۳۷ مکس است.

ایرباس اعلام کرد این هواپیمای جدید علاوه بر اینکه برد طولانی‌تری دارد که می‌تواند مسیرهای هوایی مانند هند به اروپا یا چین به استرالیا را بگشاید، به شرکت‌های هوایی اجازه می‌دهد تا با یک هواپیمایی باریک‌پیکر (هوایپمای تک‌راهرو) سفرهای بین‌المللی را ترتیب دهند که در حاضر فقط با هواپیماهای بزرگتر و پهن‌پیکر با راندمان سوخت پایین‌تر ممکن هستند.

انتظار می‌رود که که ایرباس سفارش تا ۲۰۰ فروند از این مدل جدید را در طول هفته برگزاری نمایشگاه هوایی پاریس دریافت کند.

شرکت بوئینگ در روز گشایش نمایشگاه درباره حوادثی که برای دو هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس شرکت هوایپمایی اتیوپی و شرکت لاین ایر اندونزی خ داد ابراز تاسف کرد. این دو حادثه که تصور می‌شود مربوط به مشکل نرم‌افزای و حسگرها در این هواپیما بوده باشد، به مرگ همه ۳۴۶ نفر مسافر و خدمه این دو هواپیما انجامید.

فیلم | بوئینگ ۷۳۷ مکس، جدید و خطرناک؟

بوئینگ با مشکل دیگری هم برای ساخت هواپیمای جدیدش ۷۷۷‌ایکس که قرار است امسال به پرواز درآید و بزگترین هواپیمای مسافربری دوموتوره جهان شود، روبرو شده است. شرکت سازنده موتور این هواپیما اعلام کرد که به خاطر مشکلاتی در تولید قطعه‌ای در موتور این هواپیما به نام GE۹X آن را با تاخیر تحویل خواهد داد.

نمایشگاه هوایی پاریس معمولا محل ارائه شمار زیادی از محصولات جدید و سفارش‌ها با قیمت‌های بالا است، اما امسال انتظار زیادی از آن نمی‌رود، چرا که شرایط به علت جنگ تجاری میان چین و آمریکا و نگرانی درباره کند شدن رشد اقتصاد جهانی چندان خوب نیست.

کد خبر 444612

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر لطف حق به صورت داستان + متن شعر