ساخت 28 کلاس درس مناطق سیل زده آق قلا امسال تمام می شود


ساخت 28 کلاس درس مناطق سیل زده آق قلا امسال تمام می شود

گرگان - ایرنا - فرماندار آق قلا گفت: ساخت 28 کلاس درس در قالب شش مرکز آموزشی در روستاهای سیل زده این شهرستان تا پایان امسال تمام می شود.

امیر شیر توماج امروز سه شنبه در جلسه آموزش و پرورش این شهرستان اظهار داشت: مدرسه ۱۰ کلاسه امام رضا (ع)، مدرسه ۶ کلاسه روستای چن سولی بخش وشمگیر و مدارس پیش ساخته سه کلاسه روستاهای شورحیات، باغه یلمه سالیان، حاجی قره و عثمان آباد بخش مرکزی تا پایان سال جاری تکمیل و آماده بهره برداری خواهد شد.

توماج بیان کرد: اولویت آموزش و پرورش برای نوسازی مدارس سیل زده، متناسب با تعداد دانش آموزان هر مدرسه است که تلاش می کنیم آنها را با کیفیت حداکثری ساخته و در اختیار محصلان و علم آموزان قرار دهیم.

وی گفت: قبل از وقوع سیل برخی مدارس کشور در ردیف واگذاری امکانات و اعتبار برای مرمت و نوسازی بودند که با وقوع سیل اخیر، اولویت اول آموزش و پرورش برای تعمیر، مرمت، بازسازی و نوسازی در اختیار مدارس خسارت دیده از سیل قرار گرفت.

فرماندار آق قلا بر لزوم استفاده از توان خیرین برای تعمیر و نوسازی مدارس سیل زده شهرستان تاکید کرد و گفت: خیرین مدرسه ساز همواره پیشتاز رفع کمبودهای آموزشی کشور و منطقه هستند و با توجه به اعلام آمادگی خیرین برای جبران خسارت وارده به واحدهای آموزشی سیل زده و با بهره گیری از اعتبارات دولتی، مشکلی در تامین بودجه و صرف آن برای کمک به رفع کمبود فضای آموزشی در مناطق سیل زده نداریم.

در سیل اخیر ۳۰۸ واحد آموزشی گلستان دچار آسیب شد که خسارت ریالی وارده به مدارس در گنبدکاووس، مراوه تپه، مینودشت، کلاله، آق قلا و گمیشان ۲۶۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

آق قلا در ۱۵ کیلومتری شمال گرگان واقع است.

۷۳۳۳/‏۳۰۹۱

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا