شمش آلومینیوم تولیدی از مرز 41.3 هزار تن گذشت


تهران (پانا) - کارخانه‌های آلومینیوم در 2 ماهه امسال 41 هزار و 367 تن شمش تولید کردند که 20 هزار و 862 تن آن مربوط به اردیبهشت است.

شمش آلومینیوم تولیدی از مرز 41.3 هزار تن گذشت

تهران (پانا) - کارخانه‌های آلومینیوم در ۲ ماهه امسال ۴۱ هزار و ۳۶۷ تن شمش تولید کردند که ۲۰ هزار و ۸۶۲ تن آن مربوط به اردیبهشت است.

براساس جداول آماری عملکرد کارخانه ایرالکو (اراک)، المهدی و هرمزال (بندرعباس) و واحد جدید آلومینیوم جاجرم (خراسان شمالی) در ۲ ماهه افت ۳۲ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته داشتند، هرچند که کارخانه ۴۰ هزار تنی آلومینیوم جاجرم قرار است در روزهای آتی به شکل رسمی افتتاح شود.

تولید شمش آلومینیوم در اردیبهشت امسال نسبت به ماه مشابه سال ۹۷ با کاهش ۳۱ درصدی روبرو شد و در عین حال در بین واحد های تولیدی مورد بررسی در ۲ ماهه امسال کارخانه ایرالکو ۳۰ هزار و ۶۲۵ تن شمش تولید کرد که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۲ درصدی داشت و اردیبهشت ماه نیز که ۱۵ هزار و ۳۲۸ تن تولید کرده بود، درمقایسه با ماه مشابه در سال ۹۷ به میزان یک درصد رشد را ثبت کرد.

واحد های المهدی و هرمزال در ۲ ماهه امسال در زمینه تولید شمش به ترتیب افت ۵۶ و ۷۳ درصدی در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته داشتند و علاوه براین در اردیبهشت ماه ۹۸ نیز هریک به ترتیب کاهش ۵۴ و ۷۳ درصدی را نشان می‌دهند.

ایران برپایه سند چشم انداز ۱۴۰۴ تولید ۱.۵ میلیون تن شمش آلومینیومی را هدف گذاری کرده که انتظار می رود حدود ۵۰ درصد این رقم در داخل کشور مورد نیاز باشد و بقیه باید رهسپار بازارهای صادراتی شود.
ایران اکنون سالانه میزان تولید شمش خود را در واحدهای شاخص این بخش (ایرالکو - المهدی و هرمزال) به سطح ۳۵۰ تا ۴۰۰ هزار تن رسانده درحالی که گفته می شود میزان مصرف سالیانه به ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تن می رسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج