به گزارش فارس، مصطفی تاجزاده فعال سیاسی اصلاح طلب عصر امروز (سه شنبه) در سومین دور مناظره با علیرضا زاکانی اظهار داشت: 20 سال از 18 تیر و شش ماه از مناظره قبلی گذشته است و امیدوارم آقای زاکانی به دو نکته جواب دهد. اینکه آقای زاکانی کار درستی کرد که به کوی حمله و دانشجویان را سرکوب کرد؟ دوم اینکه نیروهای لباس شخصی همراه یگان ویژه جنایت کردند و دانشجویان را از بالا به پایین پرت کردند و اینکه کسی نتوانسته اثبات کند حادثه کوی، خودجوش نبوده و با برنامه‌ریزی قبلی بوده است.

سخنان علیرضا زاکانی در مناظره سوم را اینجا بخوانید:

سومین مناظره/ زاکانی: هرگاه آمریکا به انسداد خورده، دوستان تاج‌زاده راه را باز کرده‌اند/ برادران خاتمی اول به توافق برسند، بعد سر مردم کلاه بگذارند

وی افزود: خواهش کردم آقای زاکانی درستی این ادعای آقای نظری که گفتند من با دستور وارد کوی شدم را بپرسند و اینکه پشت بی سیم نیروی انتظامی اعلام شد که اگر دانشجویان مقاومت کردند با سلاح گرم آنها را برخورد کنید. سوالم این است که این دستور را چه کسی داده است؟

تاجزاده با بیان اینکه در مورد قتل های زنجیره ای هم ۲ سوال دارم گفت: چه کسی بالای سر شهید امامی نوشته «شهید سعید امامی» ؟ دوم اینکه در همان جنایت دو نفر هم کشته شدند که همین تیم جنایت کرده بود و چرا پرونده آن دو نفر دیگر باز نشد؟

این فعال سیاسی اصلاح طلب ضمن اشاره به جنگ تحمیلی با طرح سوالی از زاکانی تصریح کرد: قطعنامه 598 به نفع ایران یا به ضرر ایران بود؟ و آیا خائنانه بود یا خادمانه بعد ببینیم که کار چه کسی است؟ تیم مذاکره کننده تحت مدیریت آقای ولایتی بود که از جناح ما نبود ولی هرگز انتقاد نکردیم چون نگاه ملی داریم.

وی با بیان اینکه چند سند می خوانم و می خواهم نشان دهم که چرا هرگز در جمهوری اسلامی به شکایت ها علیه آقای جنتی رسیدگی نشد؟ و چرا انتخابات 88 را کودتا می‌دانم و چرا به پیشنهاد حکمیت تن ندادند؟ و چرا وقتی از سردار مشفق شکایت کردیم قوه قضاییه توجه نکرد؟ و چرا کمیته حقیقت یابی بعد از 10سال تشکیل نمی شود؟ اظهار داشت: موسوی در این مدت یک خواسته داشته و آن این بوده که مشروح مذاکرات من با رهبری را باز کنید و البته جعبه سیاهی هست و آن دیدار رهبری با احمدی نژاد است که به آن هم اشاره خواهم کرد.

تاجزاده ادامه داد: سردار مشفق از ماه ها قبل اتاق جنگی با نام اتاق جنگ دشمن درست می کنند و هر حرکت غیر قانونی اعم از شنود و تعقیب و مراقبت را وظیفه خود می دانستند و تلاش جناح رقیب را برای شکست احمدی نژاد توطئه آمیز می خواند و با هر منتقد احمدی نژاد برخورد می کردند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب خاطرنشان کرد: این دوستان نه تنها برای انتخابات ریاست جمهوری بلکه برای انتخابات مجلس هشتم هم رسما اعلام می کنند که مهندسی انتخابات کردیم و این ستاد در واقع ستاد اداره کشور است.

وی افزود: آیا در این ۹ سال آقای زاکانی کمترین گامی برداشتند که بدانند این ستاد چه بوده؟ و با چه سلسله مراتبی تلاش کرده که احمدی نژاد را پیروز انتخابات کند؟

تاجزاده خطاب به زاکانی و در پاسخ به اظهارات وی تصریح کرد: ۲۰ سال است همه دستگاه های اطلاعاتی کشور در دست شماست و اگر سندی ندارید بگویید 18 تیر کار دانشجویان نیست. از پیشگاه دانشجویان عذرخواهی کنید. سردار نظری 15 سال قبل اعتراف کرد که من به دستور رفتم و اگر راست می گوید، بگویید به دستور چه کسی بوده است؟ چرا وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه به سمت این قضیه نرفته است؟

این فعال اصلاح طلب در مورد پاسخ زاکانی درخصوص اقدامات سردار مشفق خاطرنشان کرد: آقای زاکانی! آقای مشفق سخنگوی ستادی است که می توانسته اس ام اس‌‌ها قطع را کند و سایت ها را فیلتر کند. از کجا معلوم سردار مشفق ستاد انتخابات امسال را تشکیل نداده است؟ حکم ما را از مرتضوی گرفته و ما و اعضای اصلی ستاد موسوی را بازداشت کرده اند.

وی افزود: از آقای زاکانی و جنتی بپرسید می گویند انتخابات مجلس ششم تقلب شده ولی محمدرضا خاتمی که یک کلام گفت در انتخابات 88 تقلب شده دادگاهی اش کردند. می خواهید تکلیف انتخابات 88 مشخص شود؟ کمیته حقیقت یاب ملی تشخیص دهید تا بفهمیم چه اتفاقی افتاده است؟ حاضر هستید؟ مگر نمی گویید در سال 88 دست رقیبتان خالی است؟ من در مورد همان سال 88 می‌گویم که شما اظهار می‌دارید دستتان پر است.

تاجزاده در پاسخ به این اظهارات زاکانی که سردار نظری حاضر به مناظره با وی (تاج‌زاده) است، خاطرنشان کرد‌: من حاضرم با آقای نظری 18 تیر مناظره کنم به شرط اینکه ایشان به ۲ سوالی که در مورد 18 تیر مطرح است پاسخ دهند،

وی خاطرنشان کرد: آقای زاکانی و دوستانشان، تَهِ ذهنشان این است که پذیرش قطعنامه ۵۹۸ توسط امام(ره) اشتباه بود و جنگ باید ادامه می یافت و به همین جهت به هاشمی و موسوی می گویند خائن هستند.

وی درباره قطعنامه 598 و نگاه اصولگرایان به آن اظهار داشت: شما معتقدید پذیرش قطعنامه در آن مقطع درست بوده؟ اگر درست است چرا می گویید هاشمی و رضایی و موسوی خائنند؟

تاجزاده با اشاره به انتخابات سال 88 تصریح کرد: وقتی قرارگاه ثار الله این کارها را دنبال می کند، در 12 خرداد آرای احمدی نژاد به زیر 50 درصد می رسد و اینجاست که سردار جعفری می گوید اگر انتخابات به دور دوم برود خطرناک است و خبرگزاری فارس 12 خرداد اعلام می کند قرار است یک سونامی رای علیه موسوی اتفاق بیفتد.

وی در ادامه عنوان کرد: شما آنقدر دست‌تان خالی است که می‌خواستید یک راننده اسنپ را تبدیل به کاندیدای ریاست‌جمهوری کنید.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه مناظره گفت: آقای علم الهدی رسما می گوید مال مردم خوری جنگ با خدا نیست چون پنهان است، اما بی‌حجابی چون آشکار است جنگ با خداست؛ در حالی که امریکا فشار می آورد ۲ قطبی «با حجاب» و «بی حجاب» ایجاد می‌کند و مردم را به جان هم می‌اندازد. اگر قوه قضاییه، یک پنجم زوری که برای بی‌حجابی گذاشت برای فساد می‌گذاشت وضعیت اینطور نبود.

تاجزاده با بیان اینکه انتخابات، گرفتار نظارت استصوابی سه مرحله ای شده است، اظهار داشت: یک لایه استصوابی متعلق به سپاه است که اگر شورای نگهبان هم رد نکند این‌ها رد می کنند. یک لایه هم این است که ما این را در نظر می‌گیریم که افرادی که سابقه زندان دارند، را به میدان انتخابات نفرستیم و نتیجه همین شورای شهر تهران می شود.

وی با بیان اینکه سه نفر مرعشی، نجفی و صفایی فراهانی کاندیداهای اصلاح طلبان برای شهرداری بودند، تصریح کرد: به ۲ دلیل خواستیم صفایی و مرعشی را کنار بگذاریم. اولا چون این ۲ سابقه زندان دارند و دفتر رهبری نمی گذارد و دوم اینکه نجفی علاوه بر نداشتن سابقه زندان در دوران روحانی به‌عنوان وزیر آموزش و پرورش معرفی شده و طبیعتاً مورد قبول سپاه است. از روزی که نجفی شهردار شد غیر از کرباسچی همه اصلاح‌طلبان موافق او بودند.

تاجزاده با بیان اینکه رهبری اشراف بالایی بر رادیو و تلویزیون دارند و ۳۰ سال است انتخاب رئیس آن در دست رهبری است، اظهار داشت: صدا و سیما ناکارآمدترین دستگاه است و از یک شبکه ۷۰ نفری آن طرف آبی شکست خورده است و نمی فهمم مسئولیت ناشناسی در این حوزه به چه معناست؟

وی افزود: قوه قضاییه سه دهه است که در اختیار شماست و بعد شما می‌گویید به قوه قضاییه انتقاد دارید؟ ما بحث اصلی را باید به سمت انتخابات آزاد ببریم.

فعال سیاسی اصلاح طلب ناظر به جمله زاکانی که گفته بود انتخابات ایران آزاد گفت: من در مورد آمریکا و سوییس صحبت نمی کنم. در عراق و افغانستان بی حجاب و باحجاب و مسلمان و کمونیست کاندیدا می‌شوند و چند نماینده کمونیست الان در پارلمانشان دارند. از دوم خرداد که انتخابات آزاد شد این برچسب ها شروع شد و هردفعه باخته اند چیزی گفته اند.

تاجزاده ا طرح این سوال که آیا ملتی که سلطنت 2500 ساله را ساقط می کند شایستگی این را دارد که خود نمایندگان خود را انتخاب کند گفت: شما می گویید من دیکتاتورم؟ من دیکتاتور می گویم انتخابات را آزاد کنیم و شمای دموکرات نی گویبد آزاد نباشید؟

وی با تاکید بر اینکه شما قبول ندارید قطعنانه خوب است چون معتقدید جامعه دایم در جنگ داخلی یا خارجی باشد اظهار داشت: فساد در این کشور در زمانی نهادینه شد که تحریم ها به نفت و گاز رسید و این در زمان احمدی نژاد اتفاق افتاد. اگر جنگ یا تحریم در کشور باشد اینها به راحتی می توانند کاسبی کنند و اتفاقا اینها باهم همصدا هستند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه خاتمی تنها دولتی است که دولت دوم اش بهتر از دولت اولش بود گفت: آمار فساد در دولت خاتمی کاهش یافت و در دنیا اعتبار پیدا کردیم برخلاف اجماع جهانی در زمان احمدی نژاد اجماع جهانی به نفع ما بود.

ادامه دارد ...