‌نگذارید بددهنی جزیی از خرده فرهنگ فرزندانتان شود


‌نگذارید بددهنی جزیی از خرده فرهنگ فرزندانتان شود

‌یک مشاور مدرسه در بجنورد گفت: بددهنی، اگر ترک نشود تبدیل به جزیی از خرده فرهنگ در فرزندان می‌شود.

‌حسین محمدی راد در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه بددهنی از رفتارهای ناپسندی است که به وفور در بین افراد جامعه مشاهده می‌شود، اضافه کرد: این مسئله به طور کامل تحت تأثیر یادگیری محیطی است که این محیط شامل محیط خانواده، مدرسه، جامعه و… می‌شود و اگر بچه‌ای طولانی مدت در محیط‌های ناسالم زندگی کند، این رفتار جزئی از خرده فرهنگ او می‌شود.

وی با بیان اینکه ترک این رفتار نیز کار راحتی نیست، ادامه داد: اگر به دنبال ترک این رفتار باشیم باید محیط تغییر کند و شرایط جدیدی برای فرزند خود ایجاد کنیم.

به گفته این مشاور مدرسه اگر ترک این رفتار نادرست با نظارت مناسب خانواده انجام نشود، فرزند آنها تا بزرگسالی نیز این رفتار را با خود حمل می‌کند و به عنوان یکی از عادات رفتاری در او نهادینه می‌شود.

محمدی راد با تاکید بر اینکه در حل اینگونه مسائل نقش خانواده پررنگ‌تر از محیط‌های دیگر است، اظهار کرد: اگر محیط خانواده‌ای از نظر فرهنگی غنی باشد، محیط‌های اجتماعی نمی‌تواند اثرات بسیار زیادی بر روی فرزندان آنها داشته باشد و به راحتی می‌توانند رفتار نامناسب را از الگوی رفتاری فرزند خود حذف کنند.

وی اضافه کرد: اگر خانواده‌هایی شاهد یاد گرفتن الفاظ نامناسب فرزندان خود از محیط‌های اجتماعی هستند، باید از برخورد کردن با فرزندانشان جلوگیری کنند و سعی کنند استفاده از کلمات زیبا را به عینه به فرزندان خود نشان دهند و کاری کنند که فرزندشان به مثبت صحبت کردن، جذب شود.

محمدی راد تاکید کرد: در مجموع، تربیت مناسب از طرف خانواده‌ها در این موضوع مؤثر است و باید محیط خانواده از این رفتار نامناسب پاک باشد، در غیر این صورت اگر محیط اجتماعی نیز سالم باشد، به دلیل ارتباط بیشتر فرزندان با خانواده‌ها، این رفتار نامناسب در فرد نهادینه می‌شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بازیگر نقش شهید طهرانی‌مقدم انتخاب شد