داوران جشنواره ملی فیلم روستا و عشایر حکم گرفتند


داوران جشنواره ملی فیلم روستا و عشایر حکم گرفتند

‌حسین فرخنده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر جشنواره ملی فیلم روستا و عشایر در خراسان شمالی طی احکامی جداگانه پنج نفر از اساتید بنام کشور را داوران نهایی نخستین جشنواره ملی فیلم روستا و عشایر این استان معرفی کرد.

‌به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی؛ داوری نهایی جشنواره فیلم روستا و عشایر را فرهاد مهران فر، مهرداد اسکویی، بهزاد خداویسی، کوروش عطایی و بایرام فضلی برعهده دارند.

فرهاد مهران فر، متولد ١٣٣٨، دانش‌آموختهٔ رشتهٔ سینما از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر، کارگردان، فیلمنامه‌نویس و پژوهشگر عرصه هنر است، موشک کاغذی، درخت جان، چریکه هورام، قطعه زمستانی، سرزمین رها، خواب آب را می‌توان از جمله آثار این هنرمند مطرح کشوری و کسب چندین چندین عنوان برگزیده در جشنواره‌های ملی و بین المللی نام برد.

مهرداد اسکویی متولد ۱۳۴۸، مستندساز، تهیه‌کننده، پژوهشگر و عکاس ایرانی و فارغ‌التحصیل کارگردانی سینما است.

رویاهای دم صبح، آخرین روزهای زمستان، روزهای‌بی تقویم، دماغ به سبک ایرانی، از پس برقع، خانه مادری‌ام مرداب، مریم جزیره هنگام از جمله آثار شاخص اوست.

اسکویی جوایز معتبری چون تندیس و جایزه شصتمین جشنواره فیلم لندن( BFI )، جایزه عفو بین‌الملل از شصت و پنجمین جشنواره فیلم برلین، تندیس جشنواره ایدفا هلند، جایزه بزرگ هیئت داوران از نوزدهمین جشنواره «فول‌فریم» آمریکا، تندیس بهترین فیلم جشنوارهٔ هات داکس کانادا، تندیس اژدهای طلایی بهترین فیلم جشنوارهٔ کراکوف لهستان، جایزهٔ بهترین فیلم مستند جشنوارهٔ مونیخ آلمان، جایزهٔ بزرگ جشنوارهٔ مستند مونترال کانادا را به دست آورده است و همچنین جایزهٔ بهترین مستندساز سال جهان را در فوریه ۲۰۱۶ از سیزدهمین جشنوارهٔ ترو فالس آمریکا از آن خود کرد. وی تا کنون در بیش از پانصد جشنواره ملی و بین المللی شرکت داشته و بیش از صد و بیست جایزه معتبر کسب کرده و چهره فرهنگی جهان در سال ٢٠١٠ میلادی شده است.

اسکویی تاکنون در بیش از صد فستیوال ملی و بین المللی عضو گروه داوری بوده است.

بهزاد خداویسی، متولد ١٣٤٤، فوق لیسانس بازیگری و کارگردانی تئاتر، هنرپیشه سینما و تئاتر و تلویزیون، وی با فیلم «تحفه‌ها» به سینمای ایران وارد شد و سپس با بازی در فیلم «ضیافت» به کارگردانی مسعود کیمیایی و در کنار بازیگران بسیار مشهور آن زمان همچون فریبرز عرب‌نیا و پارسا پیروزفر توجه بسیاری را به خود جلب کرد.

کوروش عطایی، در آثاری همچون «در جستجوی فریده»، «از ایران یک جدایی» به عنوان «کارگردان»، «تهیه‌کننده»، «نویسنده فیلمنامه» حضور داشته است.

بایرام فضلی، متولد ١٣٤٧ دانش‌آموخته کارشناسی سینما با گرایش فیلمبرداری از دانشکده سینما تئاتر دانشگاه هنر، وی همچنین عضو رسمی انجمن فیلمبرداران سینمای ایران و مجمع فیلمسازان ایران است وی بیشتر به عنوان مدیر فیلمبرداری در سینمای ایران فعالیت می‌کند که تاکنون در بیش از ۱۲۰ فیلم کوتاه و بلند و مستند و داستانی به عنوان فیلمبردار و تصویر بردار همکاری داشته است.

نخستین جشنواره ملی فیلم کوتاه روستا و عشایر خراسان شمالی ١٤ تا ١٧ تیرماه در بجنورد برگزار می‌شود.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدور برگه‌های تقلبی توسط آزمایشگاه‌ها برای فرار از ورشکستگی تکذیب شد