113 هزار خانوار مددجوی بهزیستی؛ پشت نوبت دریافت تسهیلات مسکن


113 هزار خانوار مددجوی بهزیستی؛ پشت نوبت دریافت تسهیلات مسکن

معاون امور مشارکت‌های مردمی مؤسسات غیردولتی و توانمندسازی امور مجلسِ سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه هم اکنون 113 هزار خانوار پشت نوبت دریافت تسهیلات مسکن هستند، گفت: در حال حاضر پنجاه هزار و 400 واحد مسکونی در حال ساخت است، ضمن اینکه در بحث مسکنِ خانواده‌های دارای دو معلول، 30 میلیون تومان کمک بلاعوض به مددجویان مناطق شهری و 18 میلیون تومان...

به گزارش ایسنا، ذوالفقار یزدان‌مهر در آئین معارفه مدیرکل جدید بهزیستی چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اینکه خانواده بهزیستی مفتخر به دارا بودن ظرفیت درونی خدمت به جامعه هدف است، گفت: بر اساس اصول ۲۱ و ۲۹ قانون اساسی مأموریت‌های این سازمان بسیار گسترده است که خدمت‌رسانی به جامعه هدف از زمان پیش از تولد تا کهولت سن را بر عهده دارد.

وی با اشاره به شرایط سخت اقتصادی حاکم بر کشور در سال‌های اخیر، تصریح کرد: مدیران باید بتوانند با مدیریت هوشمند و استراتژیک، برنامه‌ریزی هوشمندانه‌ای مبتنی بر انگیزه الهی را در پیش بگیرند که امسال با توجه به تحریم‌های ظالمانه، پیچیدگی‌های اقتصادی و کسری بودجه باید مدیریت مشارکتی مبتنی بر دانایی و روحیه جهادی سرلوحه کار مدیران قرار گیرد.

یزدان‌مهر مسکن و اشتغال را از مباحث مهم مطرح شده و مورد پیگیری در سازمان بهزیستی عنوان و تأکید کرد: یکی از اهداف سازمان بهزیستی که با جدیت دنبال می‌شود، ایجاد مسکن برای خانواده‌های تحت پوشش با تکیه بر حفظ کرامت انسانی و عزت نفس آنان است تا آرامش و فضای امن آنان تأمین شود.

وی رویکرد سازمان بهزیستی را جلب مشارکت‌های مردمی، اعتمادسازی و مردمی‌سازی فعالیت‌ها خواند و افزود: در اقتصاد این اتفاق نیفتاده و نتیجه آن، تحقق نیافتن اقتصاد اسلامی و دور شدن از اقتصاد استاندارد است که در بحث خصوصی‌سازی نیز، تنها اتفاقی که افتاد این بود که اقتصاد دولتی به شبه‌دولتی تبدیل شد.

یزدان‌مهر با بیان اینکه در سال گذشته میزان ایجاد اشتغال برای جامعه هدف بیش از تعهد بود، گفت: مهم‌ترین چالش خانواده‌های تحت پوشش، اشتغال است که در این خصوص مدیران باید بتوانند مشارکت و کمک خیران و پیش‌رانان کارآفرین برای ایجاد اشتغال را جلب کنند.

وی سهم تعهد شده در ایجاد اشتغال برای مددجویان بهزیستی کشور را یک هزار و ۱۴۵ شغل اعلام و اضافه کرد: سازمان بهزیستی توانست با ایجاد اشتغال برای ۲۶۵۷ مددجو فراتر از تعهد خود عمل کند اما تا ایجاد اشتغال برای پنج هزار و ۶۳۶ مددجوی جویای کار هنوز فاصله زیاد است.

یزدان‌مهر با بیان اینکه هم اکنون ۱۱۳ هزار خانوار پشت نوبت دریافت تسهیلات مسکن هستند، گفت: در حال حاضر پنجاه هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی در حال ساخت است، ضمن اینکه در بحث مسکنِ خانواده‌های دارای دو معلول، ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به مددجویان مناطق شهری و ۱۸ میلیون تومان کمک بلاعوض به مددجویان مناطق روستایی تخصیص یافت.

وی به مساعدت ارزشمند سپاه در طرح‌های سازمان بهزیستی اشاره و تأکید کرد: این نهاد مقدس، سازمان را در ساخت مسکن برای سیل‌زده‌ها و خانواده‌های دارای دو معلول و بالاتر همواره حمایت کرده که در همین راستا، قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه در احداث پنج هزار و دویست و پنجاه و دو مسکن و نیز تجهیز کارگاه‌های اشتغال مددجویان یاری‌گر سازمان بوده است.

یزدان‌مهر ادامه داد: بسیج سازندگی کشور نیز با ساخت ۶ هزار مسکن که تعداد ۳ هزار آن به سیل‌زده‌ها اختصاص دارد سازمان بهزیستی را یاری کرد و در مدت ۹۰ روز کاری کار ساخت و واگذاری آن‌ها صورت گرفت ضمن اینکه تفاهم‌نامه‌ای با قرارگاه سازندگی در حال نهایی شدن است و مشارکت این قرارگاه برای ساخت ۱۵ هزار واحد مسکونی در دستور کار قرار دارد.

در ادامه کاظم نظم‌ده، مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه سازمان بهزیستی در طی سال‌های اخیر ۹۵ درصد وظایف را خصوصی‌سازی کرده، گفت: در این راستا مشارکت NGO ها، داوطلبین و خیرین مهم و قابل توجه است.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیتس به قدر کافی توسعه کمی داشته است، تأکید کرد: اکنون باید به دنبال ارتقای کیفیت خدمات بود و در این خصوص بسیاری از کارها زمین مانده و تا دست یافتن به رضایت جامعه هدف فاصله زیادی وجود دارد.
نظم‌ده ایجاد شفافیت، کیفیت و بستن گلوگاه‌های فساد را مهم ارزیابی و اضافه کرد: فرایندهای طولانی خدمت‌رسانی به جامعه هدف آسیب‌زاست و به تولید فساد و در نتیجه نارضایتی منجر می‌شود که بازنگری و اصلاح فرایندها در این خصوص لازم و ضروری است.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو / دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی پس از شایعه ازدواج‌شان