تأکید اعضای شورای شهر قم بر رفع مشکلات سرمایه‌گذاری در این شهر/ سقائیان نژاد: ضامن هرگونه سرمایه‌گذاری در بلوار پیامبر اعظم هستم


تأکید اعضای شورای شهر قم بر رفع مشکلات سرمایه‌گذاری در این شهر/ سقائیان نژاد: ضامن هرگونه سرمایه‌گذاری در بلوار پیامبر اعظم هستم

شفقنا- در صدمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم از بروکراسی‌های اداری به‌عنوان مهم‌ترین مانع در سرمایه‌گذاری ورود بخش خصوصی در مسیر توسعه و پیشرفت قم یاد شد. به گزارش شفقنا، صدمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر به ریاست عبدالله جلالی و با حضور دکتر سقائیان نژاد شهردار در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد. معاون […]

تأکید اعضای شورای شهر قم بر رفع مشکلات سرمایه‌گذاری در این شهر/ سقائیان نژاد: ضامن هرگونه سرمایه‌گذاری در بلوار پیامبر اعظم هستم

شفقنا- در صدمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم از بروکراسی‌های اداری به‌عنوان مهم‌ترین مانع در سرمایه‌گذاری ورود بخش خصوصی در مسیر توسعه و پیشرفت قم یاد شد.

به گزارش شفقنا، صدمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر به ریاست عبدالله جلالی و با حضور دکتر سقائیان نژاد شهردار در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قم در این جلسه اظهار داشت: بلوار پیامبر اعظم(ص) از جمله طرح‌های عمرانی قم بوده که در هماهنگی کامل با طرح تفصیلی و مصوبات کمیسیون ماده ۵ است و قاعدتاً نباید هیچ‌گونه مشکلی در رابطه با سرمایه‌گذاری در آن احساس شود.

محسن رنجبر تصریح کرد: از سال‌های گذشته برای ۱۰۷ بلوک بلوار پیامبر اعظم(ص) مجوزهای لازم از شورای عالی معماری و شهرسازی کشور و همچنین کمیسیون ماده ۵ استانداری اخذ شده است.

او با انتقاد از روح بوروکراسی در پروژه‌های سرمایه‌گذاری گفت: بسیاری از مصوبات سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر قم به دلیل مشکلات بوروکراسی به نتیجه مطلوب و مورد انتظار خود نمی‌رسند.

رنجبر ادامه داد: برای توسعه شهر قم باید روند طولانی و آزاردهنده بوروکراسی‌های موجود را حذف و از بخش خصوصی حمایت لازم صورت بگیرد، بوروکراسی به قفس آهنین سرمایه‌گذاری در شهر قم تبدیل‌شده است.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز در بخشی از این جلسه، بیان کرد: بخش مهمی از مساحت قم کانون و تولیدکننده ریز گرد در بخش مرکزی کشور بوده و باید طرح‌های توسعه فضای سبز و حفظ مراتع به‌صورت جدی در آن‌ها دنبال شود.

حسن بختیاری عنوان کرد: شهرداری قم برای مبارزه با معضل ریز گردها آماده هرگونه همکاری با سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان است.

او تاکید کرد: بخشی از انهار کشاورزی که از محدوده داخل شهر قم عبور می‌کند ساماندهی شده اما بخش دیگری از آن‌ها همچنان مانند گذشته وضعیت مطلوبی ندارند و باید با تعامل با جهاد کشاورزی استان روند ساماندهی آن‌ها دنبال شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز در ادامه این جلسه، گفت: روند سرمایه‌گذاری در شهر قم نباید با برخی نگاه‌های بخشی شورای معماری و شهرسازی کشور متوقف شود، بلوار پیامبر اعظم(ص) ظرفیت بزرگ سرمایه‌گذاری استان است.

عبدالله جلالی خاطرنشان کرد: بوستان جوان با توجه به وسعت و امکاناتی که دارد هنوز مورداستفاده درستی قرار نگرفته و ظرفیت‌های آن مغفول مانده است، شهرداری قم به دنبال توسعه و رونق بیشتر این ظرفیت تفریحی است.

او ادامه داد: برخی از واحدهای تولیدی که در محدوده نزدیک به بوستان جوان در حال فعالیت هستند باید تغییر کاربری داده و مشکلی در رابطه با توسعه این مرکز تفریحی به وجود نیاورد.

شهردار قم: ضامن هرگونه سرمایه‌گذاری در بلوار پیامبر اعظم(ص) هستیم

سید مرتضی سقائیان‌نژاد هم در سخنانی اظهار داشت: برخی از سوءنظرهای شورای عالی معماری و شهرسازی کشور مانع از ایجاد سرمایه‌گذاری در بلوار پیامبر اعظم(ص) می‌شود.

شهردار قم افزود: برای سرمایه‌گذاری در بلوار پیامبر اعظم(ص) تمام مصوبات و شرایط لازم از سال‌های قبل تأمین‌شده و اشکالات جدیدی که در رابطه با عدم امکان سرمایه‌گذاری و اجرای پروژه در این بلوار مطرح می‌شود محلی از قانون و اعراب ندارد.

او خاطرنشان کرد: به‌عنوان شهردار قم ضامن هرگونه سرمایه‌گذاری در بلوار پیامبر اعظم(ص) هستم و هرگونه مشکلی که در این رابطه به وجود بیاید شهرداری قم ضمانت حل‌وفصل آن را تضمین می‌کند، سرمایه‌گذاران نگران نباشند.

سقائیان نژاد تاکید کرد: با حل مشکلات فعلی سرمایه‌گذاری در بلوار پیامبر اعظم(ص) و تعاملاتی که باید در سطح استان و کشور انجام بگیرد، سرمایه‌گذاران نگرانی در رابطه با ادامه سرمایه‌گذاری و ارائه طرح‌های پیشنهادی نداشته باشند.

او عنوان کرد: مصوبات کمیسیون ماده ۵ و همچنین مصوبات سرمایه‌گذاری از شورای عالی معماری و شهرسازی در رابطه با بلوار پیامبر اعظم(ص) گرفته‌شده است، فرمانداری باید نسبت به اهمیت مسئله سرمایه‌گذاری نگاه وسیع‌تری از خود به خرج دهد.

شهردار قم با اشاره به اوراق مشارکت فروخته‌شده برای توسعه بلوار پیامبر اعظم(ص) گفت: ۴۰۰ میلیارد تومان اوراق برای توسعه این بلوار به شهروندان فروخته‌شده است، حقیقت این است که ورود سلایق شخصی و بخشی مانع از رونق سرمایه‌گذاری در این بلوار شده است.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ژست خنده دار جنیفر لوپز در کنار فرزندانش