بیماران اوتیسم چشم انتظار کمک‌ خیران و ارگان‌های دولتی هستند


بیماران اوتیسم چشم انتظار کمک‌ خیران و ارگان‌های دولتی هستند

بندرعباس-ایرنا- کارشناس مسوول حوزه توانبخشی بهزیستی بندرعباس با اشاره به اینکه 120 نفر بیمار اوتیسم زیر نظر بهزیستی این شهرستان قرار دارند گفت: این بیماران چشم انتظار کمک‌های خیرین و همکاری ارگان‌های دولتی برای ارایه خدمات بهتر هستند.

لیلا لطیفی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در حال حاضر برای ارائه خدمات به بیماران اوتیسم در شهر بندرعباس، با مشکلات نبود پزشک متخصص این بیماری و وضعیت بد اقتصادی خانواده‌های بیماران روبرو هستیم که نیازمند حمایت‌های مالی خیرین است.

وی یادآور شد: اولین مرکز تخصصی و آموزشی آوای امید در بندرعباس کار خود را با هدف ارائه خدمات کار درمانی، ذهنی و گفتار درمانی برای سنین ۳ تا ۱۴ سال بیماران اوتیسمی آغاز کرد.

این کارشناس در حوزه توانبخشی بهزیستی بندرعباس اظهار داشت: این مرکز از سال ۹۷ با کادری متشکل از روان‌شناس بالینی، کار درمان، گفتار درمان و مربی آموزشی از ساعت ۸ تا ۱۲ ظهر به بیماران اوتیسم در بندرعباس خدمات آموزشی ارائه می‌کند.

لطیفی خاطر نشان کرد: این اداره نیز خدماتی شامل، پرداخت وام، مسکن و ارجاع به سازمان‌های دیگر برای درمان را بر عهده دارد که با توجه به نبود توانایی مالی خانواده‌های بیماران، حمایت مالی خیرین را می‌طلبد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بیماری اوتیسم از سن ۳ سالگی به بعد و گاهی از بدو تولد اتفاق می‌افتد، اطلاع رسانی و قانع کردن خانواده‌ها در خصوص آموزش و استعدادیابی فرزندان اوتیسمی آن‌ها بسیار دشوار است زیرا به دلیل اطلاعات اندک قابل پذیرش نیست.

لطیفی بیان داشت: به منظور آگاه سازی بیشتر خانواده‌ها از بیماری اوتیسم، غربالگری این بیماری در پیش دبستانی و مهدهای کودک شهر بندرعباس از سال ۹۵ آغاز شد.

کارشناس مسؤول حوزه توانبخشی بهزیستی بندرعباس تصریح کرد: بیماری اوتیسم یک اختلال رشد است و با تأثیر روی مغز کودک، رفتارهای اجتماعی و مهارت ارتباط برقرار کردن را مختل می‌کند.

۹۹۴۴ /‏۶۰۴۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خانواده

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...