ساخت 100 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده کشور


معاون وزیر از برنامه‌ریزی برای ساخت 100 هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده کشور خبر داد.

پول‌نیوز - محمد پژمان در حاشیه بازدید از پروژه ۳۳۶ واحدی مهر و ماه اراک اظهار کرد: بازدید امروز به منظور شدت بخشیدن به روند بازسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و مرور و بررسی ظرفیت‌های موجود صورت گرفته تا در این خصوص با بررسی‌ها و برنامه ریزی‌هایی که انجام می‌شود روند تهیه طرح‌های بافت فرسوده افزایش پیدا کرده و همچنین امکان حضور و مداخله مستقیم مردم نیز در این طرح‌ها ایجاد شود.

ساخت 100 هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده کشور

وی افزود: در این رابطه دستور لازم به منظور انتخاب مهندسان مشاور ابلاغ شده تا متناسب با شرایط فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی مردم و وضعیت بافت‌ها، محله‌های مناسبی برای بازسازی و نوسازی معرفی شود و بتوان از کمک مردم نیز بهره برد.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری کشور تصریح کرد: ظرفیت‌های دیگری در حاشیه بافت‌های فرسوده وجود دارد که در این راستا نیز برنامه ریزی‌های مناسب صورت گرفته تا بتوان عملیات اجرایی ساخت، بازسازی و نوسازی ۱۰۰ ها واحد را در این مناطق آغاز کرد.

پژمان بیان کرد: در سطح کشور ۲۷۰۰ محله معادل بالغ بر ۱۴۰ هزار هکتار بافت فرسوده وجود دارد و ۲۱ میلیون نفر از مردم کشور در این مناطق زندگی می‌کنند که نیاز است ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی در این مناطق نوسازی و بازسازی شوند.

وی ادامه داد: امسال ساخت ۱۰۰ هزار واحد برای این مناطق درنظر گرفته شده که سهم اراک ۲ هزار واحد است، همچنین منابع مالی مورد نیاز نیز تأمین شده است.

پژمان افزود: تسهیلات بانکی لازم در این حوزه در اختیار گرفته شده و هر لحظه که افراد به صورت انفرادی و موردی به بانک معرفی شوند می‌توانند تسهیلات دریافت کنند. بخشی از این تسهیلات برای ساخت و بخشی برای ودیعه مسکن است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مسکن

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کاردستی چرخه آب کلاس اول