نقش استعمار در تفرقه و تجزیه منطقه!


در برابر امپراطوری عثمانی صفویان را ساختند تا در مرزها با ایران درگیر شوند اروپا از حملات عثمانی ها در امان بماند. أعراب را بر علیه عثمانی ها شوراندند تا کشورهای عرب را تجزیه و اشغال کنند که نتیجه اش تولد اسرائیل و... شد. مرزها را...

در برابر امپراطوری عثمانی صفویان را ساختند تا در مرزها با ایران درگیر شوند اروپا از حملات عثمانی ها در امان بماند.
أعراب را بر علیه عثمانی ها شوراندند تا کشورهای عرب را تجزیه و اشغال کنند که نتیجه اش تولد اسرائیل و... شد.
مرزها را تقسیم بندی کردند و در هر نقطه شعله آتشی را برای اختلاف باقی گذاشتند.

ناسیونالیسم ترکی را توسط آتاترک عربی را توسط جمال عبدالناصر ساختند مذهبیون را زندانی،شکنجه و اعدام کردند بعد مذهبیون را در برخی نقاط حاکم ساختند آنها با افکارهای خشک شان هر زنده جانی که به زعم شان کافر بود سرش را از تن اش جدا کردند! مردمان منطقه را بر علیه دیگر تحریک کردند و در دست هر یک اسلحه دادند برای کشتن دیگری گاهی افراط گرایان را حاکم کردند مذهبیون را سرکوب کنند و گاهی مذهبیونی را حاکم کردند تا غیر مذهبیون را سرکوب کنند!
قومگرایی را دامن زدند مردمان منطقه را بنام پارس، عرب، ترک و گاهی سنی و شیعه بر علیه یک دیگر بر انگیختند تا میان مردمان منطقه فاصله بیندازند و حتی مردم هر کشوری را بنام زبان، قوم، دین و... از هم جدا کردند!

پارس ها، أعراب و ترک ها مردمانی هستند قرن ها با هم زندگی کرده اند و زندگی می کنند با هم اشتراکات دینی، فرهنگی، تاریخی دارند و باید دست در دست هم بدهند اتحاد خود را حفظ کنند بر مشکلات غلبه کنند.

ما بایستی بجای دشمنی و ستیز آغوش خود را برای هم دیگر پذیری باز کنیم، به عقاید، فرهنگ منافع و ارزشهای مشترک هزار ساله خود بنگریم و تنوع فرهنگ ها و اعتقادات را ارج بگذاریم تا راه پیشرفت مردم منطقه هموار گردد، در غیر اینصورت منطقه ما تا زمان نامشخص درگیر قومگرایی، نژاد پرستی و... خواهد بود!

گل امیری

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه افغانستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ عجیب ترین جاده جهان را تماشا کنید!