نکات بحث برانگیز در مصاحبه ترامپ با شبکه‌ ای بی سی نیوز


نکات بحث برانگیز در مصاحبه ترامپ با شبکه‌ ای بی سی نیوز

نظرسنجی‌های ریاست جمهوری و افکار عمومی که اخیرا منتشر شده نشان می‌دهد ترامپ برای انتخاب مجدد به سمت ریاست جمهوری، مبارزه بسیار دشواری درپیش دارد.

نکات بحث برانگیز در مصاحبه ترامپ با شبکه‌ ای بی سی نیوز
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، پایگاه اینترنتی بی بی سی در گزارشی تحت عنوان " جالب‌ترین نکات مصاحبه تلویزیونی دونالد ترامپ با شبکه‌ای بی سی نیوز " نوشت: به اعتقاد کارشناسان، اخراج دستیار بلندپایه از اتاق به خاطر سرفه کردن تا تاکید بر اینکه با وی حتی بدتر از آبراهام لینکلن رئیس جمهور اسبق آمریکا رفتار شده است و تا موضوعاتی مانند اینکه آیا بشقاب پرنده وجود خارجی دارد یا خیر، از مسائل بسیار جالب توجه در مصاحبه تلویزیونی اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با شبکه تلویزیونی‌ای بی سی نیوز بوده است.
ترامپ با شرکت در مصاحبه‌ای با شبکه‌ ای بی سی نیوز در کاخ سفید تلاش کرد تا در آستانه آماده سازی خود برای کلید زدن کارزار انتخاب مجدد در سال ۲۰۲۰ از ایالت فلوریدا در روز سه شنبه، بخش‌هایی از دیدگاه‌های خود را تبیین کند.
هنگامی که میک مولوانی Mick Mulvaney کفیل ریاست کارکنان کاخ سفید، هنگام مصاحبه ترامپ در دفتر کارش در کاخ سفید در پشت صحنه چند بار سرفه کرد، ترامپ عصبانی شد و از وی خواست اتاق را ترک کند.
ترامپ که داشت در دفاع از تصمیمش درباره خودداری از تحویل اعلامیه مالی خود به سنای آمریکا حرف می‌زد در این باره گفت: وی در وسط صحبت‌های من سرفه می‌کند. من این را دوست ندارم. اگر می‌خواهید سرفه کنید لطفا از اتاق خارج شوید.
بی بی سی: شاید آنچه مولوانی می‌خواست با سرفه کردن به رئیس جمهور نشان دهد این بود که بهتر است هنگام صحبت درباره بازده مالیاتی خود احتیاط به خرج دهد. دلیل آن هر چه باشد تصور اینکه ترامپ با جان کلی رئیس دفتر سابق چنین رفتاری داشته باشد به مراتب دشوار بود.
همچنین در تحولی دیگر رسانه‌های آمریکا اخیرا از اقدام تیم تبلیغات انتخاباتی ترامپ مبنی بر اخراج چندین گروه نظرسنجی این تیم پس از آن خبر دادند که به موجب برخی اخباری که نظرسنجی‌های این گروه‌ها به بیرون درز کرده است احتمال می‌رود ترامپ در انتخابات سال آینده در چندین ایالت کلیدی از دموکرات‌ها شکست بخورد.
ولی در این مصاحبه، ترامپ هر گونه آمار درباره کاهش محبوبیت خود را تکذیب و ادعا کرد نظرسنجی‌های داخلی تیم وی نشان می‌دهد وی در همه ایالت‌ها برنده خواهد شد.
وی ضمن رد نتایج نظرسنجی‌هایی که گفته می‌شود درباره پیروزی جو بایدن از نامزد‌های احتمالی دموکرات‌ها در ایالت‌هایی مانند میشیگان و ویسکانسین به بیرون درز کرده است گفت: چنین نظرسنجی‌هایی وجود ندارد.
بی بی سی: یک مثل قدیمی است که می‌گوید گردن کسی را که خبر بد آورده است نزن. نظرسنجی‌های "داخلی" ریاست جمهوری با نتایج نظرسنجی‌های افکار عمومی که اخیرا منتشر شده مطابقت دارد که نشان می‌دهد به رغم رونق اقتصادی، ترامپ برای انتخاب مجدد به سمت ریاست جمهوری، مبارزه بسیار دشواری را در پیش رو خواهد داشت.
البته در شرایطی که تا موعد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ هنوز شانزده ماه دیگر وقت باقیست، این آمار و ارقام نسبتا بی اهمیت به نظر می‌رسند. ولی اینکه رئیس جمهور به این اخبار منفی اینگونه واکنش نشان می‌دهد، به نوبه خود نشانه‌ای بد از بی ثباتی عملیات تیم انتخاباتی وی به شمار می‌رود.
ترامپ در بخشی دیگر از مصاحبه خود با‌ ای بی سی نیوز چنین استدلال کرده بود که در تاریخ آمریکا با هیچ رئیس جمهوری به اندازه وی بد رفتار نشده است حتی در مقایسه با آبراهام لینکلن که به ضرب گلوله ترور شد.
وی گفت: اگر باور داشته باشید با آبراهام لینکلن بسیار بد رفتار شده است، ولی با هیچکس به اندازه من بدرفتاری نشده است.
ترامپ که زمانی وعده داده بود دو ماه پس از بر عهده گرفتن سمت ریاست جمهوری بدهی‌های ملی را کلا حذف می‌کند، از سیر سعودی دیون ملی در دوران ریاست جمهوری خود دفاع کرد و در توجیه این موضوع گفت: من باید ارتش را بازسازی کنم.
وی افزود: ما جنگنده‌های جدید و زیبای اف- ۳۵ اس و اف- ۱۸ اس را داریم ما یونیفورم‌های جدید و تسلیحات جدید داریم.
از زمان ریاست جمهوری ترامپ بیش از ۲ تریلیون دلار به دیون فدرال اضافه شده است و هم اکنون میزان بدهی‌های ملی آمریکا بیش از ۲۲ تریلیون دلار برآورد می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا