به گزارش برنا آذربایجان‌غربی، عبدالله چمن‌گلی درخصوص میزبانی ارومیه در هفته سوم لیگ ملت‌های 2019 گفت: ماه ها تلاش و پیگیری و برنامه ریزی برای این میزبانی و تشکیل جلسات هماهنگی متعدد موجب شد تا علاوه بر اینکه زیرساخت ها و شرایط و امکانات این میزبانی فراهم شده و مورد تایید FIVB قرار گیرد، بلکه همدلی و هم افزایی دست اندرکاران و مسئولین کمیته های ستاد برگزاری مسابقات و در راس آنان استاندار ورزشدوست آذربایجان غربی و رهنمودهای ارزشمند نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرستان ارومیه نیز سبب شد تا همه شرایط برای این میزبانی آماده شود.
چمن گلی افزود: والیبال برای مردم ارومیه معنایی متفاوت از هر جای دنیا دارد، مردم در ارومیه با والیبال زندگی می کنند، با والیبال نقس می کشند و این مسئله اوج علاقمندی آنها را نشان می دهد و از این روست که ارومیه از نظر فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) به شهر عشاق والیبال لقب گرفته است.
وی ادامه داد: همه از ماه ها قبل منتظر آغاز این مسابقات بودیم، مسابقاتی که برای مردم عاشق والیبال ارومیه و استان بسیار مهم بود و حضور 6 بازیکن ارومیه ای در ترکیب تیم ملی بر شور و هیجان مردم ارومیه افزوده بود.
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: نتیجه این کار گروهی شبانه روزی در کنار حمایت های مستمر وزارت ورزش و جوانان و استانداری و همکاری فدراسیون والیبال میزبانی شایسته این مسابقات بود.
چمن گلی گفت: رضایت سرپرستان و بازیکنان تیم های ملی لهستان، روسیه و کانادا از این میزبانی و انجام بازی های زیبا، دیدنی و مهیج که شور و نشاط تماشاگران را دوچندان کرده بود و سبب شد تا هر 3 تیم قدرتمند حریف ایران مقهور جوانان غیور تیم ملی شدند و البته شادمانی های وصف ناپذیر مردم عاشق والیبال ارومیه پس از بردهای درخشان ایران همه و همه دست به دست هم داد تا ارومیه در تاریخ والیبال جهان ماندگار شود.
چمن گلی افزود: در ایام برگزاری این مسابقات چهره شهر به معنای کامل والیبالی شده بود، پیر و جوان، بازاری و کارمند، دانش آموز و دانشگاهی و کارگر همه در یک کلام صحبت از شور والیبال لیگ ملت ها در ارومیه می کردند.
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی در خاتمه گفت: در این مسابقات تماشاگران فهیم و مسئولین خدوم سنگ تمام گذاشتند و در آخر نیز با صدرنشینی تیم ملی ایران مسابقات را در ارومیه به پایان رساندند.
چمن گلی ساخت سالن های با ظرفیت جمعیتی بالاتر را یکی از نیازها و مطالبات جدی این شهر عاشق والیبال دانست و گفت: با پیگیری های لازم قطعا این کار را انجام خواهیم داد و البته خوشحالیم که در این 3 روز مسابقات، نشاط عمومی مردمی و رضایت تیم ها و مسئولین را بدست آوردیم.