صادرات 3200 تن ماهی خشک از جزیره قشم


صادرات 3200 تن ماهی خشک از جزیره قشم

مدیر توسعه تجارت سازمان منطقه آزاد قشم گفت: از ابتدای امسال تا کنون، سه هزار و 200 تُن ماهی خشک صادر شده است.

به گزارش ایسنا، هرمز امیری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه صادرات ماهی خشک یک میلیون و ۵۰۰ هزار دلار ارزآوری داشته است، اظهار کرد: ماهیان خشک به سریلانکا و امارت متحده عربی صادر شده است.

وی تصریح کرد: بیشتر ماهی خشک از ساردین ماهیان و ماهی متو است و در کارخانه‌های پودر ماهی، غذای دام و طیور و کود برای کشاورزی‌ها و باغ‌ها و موارد بهداشتی و آرایشی استفاده می‌شود.

همچنین معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه سامانه تسهیل در صادرات app.qeshm.ir/portal/tashil برای فعالان شیلاتی قشم راه اندازی شد، اضافه کرد: هدف از راه اندازی سامانه تسهیل را ساماندهی فعالیت‌های فصلی خشک کردن و صادرات ماهی متو عنوان کرد.

کیهان عباسیان افزود: فعالان شیلاتی جزیره قشم با مراجعه به سامانه تسهیل صادرات تقاضای جانمایی زمین برای خشک کردن ماهی را در سایت‌های ۱۲ گانه ثبت کنند.

وی تصریح کرد: فعالان شیلاتی قشم با ثبت اطلاعات فردی و شغلی در سامانه تسهیل صادرات و دریافت کد رهگیری یکتا مطابق با رویه‌های قانونی ماهی خشک صادر کنند.

به گفته معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم، نمایندگان تعاونی‌های صیادی مسئول ثبت نام و صدور کد رهگیری در سامانه تسهیل صادرات منطقه آزاد قشم هستند.

وی با بیان اینکه به محموله‌هایی که تاییدیه لازم را از تعاونی‌های خود تاییدیه بگیرند مجوز صادرات داده می‌شود، عنوان کرد: حدود ۸ هزار نفر در زنجیره صید و صادرات ماهی خشک در جزیره قشم فعالیت دارند.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نهادینه سازی ارزش آفرینی برای مشتری در فرهنگ تولید