خیز همه جانبه بنیاد تعاون زندانیان برای افزایش تولید پسته/رشد 20 درصدی در دستور کار است


خیز همه جانبه بنیاد تعاون زندانیان برای افزایش تولید پسته/رشد 20 درصدی در دستور کار است

معاون هماهنگی بنیاد تعاون زندانیان کشور گفت: برنامه بنیاد تعاون زندانیان کشور در خصوص عملکرد تولید پسته در سال آینده افزایش حداقل 20 درصد در میزان تولید است و در این راستا باید از تمامی ظرفیت‌های موجود بهره‌برداری شود.

به گزارش ایسنا، عباسعلی امینی در آئین اختتامیه نخستین همایش ملی دو روزه راهکارهای افزایش بهره‌وری و عملکرد در باغات پسته استان‌های پسته خیز تحت پوشش بنیاد تعاون زندانیان کشور افزود: هرگونه هزینه‌کرد و کار مطالعاتی و زیرساختی برای افزایش میزان تولید پسته در سال ۱۳۹۹ باید در برنامه سالانه مجتمع‌های تولید پسته تحت پوشش بنیاد تعاون زندانیان کشور قرار گیرد تا شاهد تحقق این برنامه به عنوان چشم انداز ترسیم شده باشیم.

امینی، تهیه و تأمین کود و سموم مورد نیاز، بهره‌گیری از نظرات کارشناسان خبره، تهیه ماشین‌آلات و ادوات، برگزاری دوره‌های آموزشی با استفاده از متخصصان این حوزه برای افزایش میزان تولید در سال آینده را مورد تاکید قرار داد و افزود: هرگونه اظهار نظر کارشناسان برای افزایش میزان تولید محصول پسته در سال آینده باید فاز اجرایی به خود بگیرد تا چشم‌انداز ترسیم شده به طور عملی محقق شود و حتی فراتر از برنامه پیش‌بینی شده تحقق پیدا خواهد کرد.

وی تصریح کرد: هرگونه حمایت و پشتیبانی از سوی بنیاد تعاون کشور برای تحقق افزایش میزان تولید نیز باید در برنامه سالانه تدوین و اعلام شود.

معاون هماهنگی بنیاد تعاون زندانیان کشور در ادامه از امضای تفاهم‌نامه مشترک بنیاد با مرکز پژوهش‌های علمی کشور خبر داد و افزود: مفاد این تفاهم‌نامه تهیه شده و بر همکاری علمی بنیاد با مرکز پژوهش‌های علمی کشور در هر استانی به صورت جداگانه تاکید شده است تا بتوان براساس ظرفیت‌ها و استعدادهای هر استان در خصوص تولید پسته کار علمی و تخصصی انجام داد.

وی تصریح کرد: بهره‌گیری از تجارب علمی مرکز پژوهش‌های کشور منجر به افزایش میزان تولید این محصول شده و می‌توان مجموع میزان تولید پسته باغات استان‌های پسته‌خیز تحت پوشش بنیاد تعاون زندانیان کشور را به حداقل میانگین تولید کشور رساند تا این کار اقتصادی، توجیه داشته باشد.

امینی با تقدیر از تلاش‌های علمی پژوهشکده پسته کشور گفت: پشتوانه علمی و تجربیات علمی و عملی این پژوهشکده به عنوان چراغ راهی پیش پای تولیدکنندگان محصول پسته در سراسر کشور است.

به گزارش ایسنا، نخستین همایش ملی راهکارهای افزایش بهره‌وری و عملکرد +در باغات پسته تحت پوشش بنیاد تعاون زندانیان کشور به میزبانی مجتمع کشت و صنعت کوثر ساوه به کار خود پایان داد.

در این همایش آخرین یافته‌های تحقیقاتی و راهکارهای افزایش بهره‌وری و عملکرد در باغات پسته با حضور رئیس پژوهشکده پسته کشور و اعضای هیأت علمی پژوهشکده و نیز تولیدکنندگانی از استان‌های پسته خیز کرمان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و رضوی، سمنان، مرکزی و کشت و صنعت فشافویه، گوهر گوه و تمپ مطرح شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!