اتهام زنی جدید پنتاگون به سپاه درباره انفجار نفتکش‌ها +تصاویر


اتهام زنی جدید پنتاگون به سپاه درباره انفجار نفتکش‌ها +تصاویر

وزارت دفاع آمریکا با انتشار تصاویری جدید مدعی شده است نیرو‌های سپاه یک مین عمل‌نکرده را از بدنه یکی از نفتکش‌ها، که در دریای عمان هدف حمله قرار گرفت، جدا کرده اند. این در حالی است که ایران اتهام حمله به نفتکش‌ها را رد کرده‌است.

العالم: وزارت دفاع آمریکا با انتشار تصاویری جدید مدعی شده است نیرو‌های سپاه یک مین عمل‌نکرده را از بدنه یکی از نفتکش‌ها، که در دریای عمان هدف حمله قرار گرفت، جدا کرده اند. این در حالی است که ایران اتهام حمله به نفتکش‌ها را رد کرده‌است.

به گزارش رویترز، پنتاگون مدعی شده است این تصاویر نشان می‌دهد یک قایق سپاه پاسداران به یکی از دو تانکر نزدیک می‌شود و "یک مین عمل‌نکرده را از بدنه آن جدا می‌کند. "

آمریکا و شماری از متحدان آن در ادعایی مضحک، ایران را عامل حملات روز پنج‌شنبه گذشته به دو نفتکش در دریای عمان معرفی کرده‌اند. اما کشور‌های عضو اتحادیه اروپا روز دوشنبه اعلام کردند درباره عامل حملات اخیر هنوز نیاز به اطلاعات بیشتری دارند.

ساعتی بعد از انفجار دو نفتکش در دریای عمان، مقامات آمریکایی شتابزده و بدون ارایه هیچگونه مدارک و شواهد مستدلی و تنها با ارایه فیلمی مبهم از تردد یک قایق در نزدیکی کشتی ژاپنی، سعی کردند ایران را عامل این انفجار معرفی کنند.

تهران دست‌داشتن در حملات به نفتکش‌ها را رد کرده است و آن را «فراتر از مشکوک» توصیف می‌کند.

در بیانیه وزارت دفاع آمریکا ادعا شده است "مدارک ویدئویی، مهارت و منابع برای جداکردن فوری مین‌های مغناطیسی، نشان می‌دهد ایران مسئول حملات [روز پنج‌شنبه]است. "

پنتاگون گفته این عکس‌ها توسط بالگرد "ام‌اچ-۶۰ آر" نیروی دریایی ارتش گرفته شده‌است.

شایان ذکر است روز گذشته سرلشکر باقری رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح با اشاره به حوادث اخیر در خلیج فارس، خاطرنشان کرد: آمریکا و اذنابش فرافکنی‌هایی مرتبط با حوادث اخیر در خلیج فارس (انفجار در بندر الفجیره امارات و انفجار دو کشتی نفتکش در دریای عمان) را مبنای اتهام به ایران قرار داده است که آن‌ها با این واقعیت آشنا بشوند که جمهوری اسلامی ایران چنانچه اراده‌ای مبنی بر جلوگیری از صدور نفت از خلیج فارس را داشته باشد، به دلیل قدرتمندی کشور و نیرو‌های مسلح آن اراده را به طور کامل محقق و به طور علنی و آشکار اعلام خواهد کرد و همچون آمریکایی تروریست، فریبکار و نا امن کننده جهان و اذناب منطقه‌ای و بین المللی آن فریب کاری و پنهان کاری نخواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر به صورت هوشمندانه، دقیق و مستمر تمام حرکات دشمنان خود را زیر نظر دارد و رصد می‌کند، گفت: در صورت نیاز به صورت علنی، آشکار و پر قدرت و با شدت با دشمنان ملت و منافع ملی کشور برخورد و در منطقه‌ای بسیار وسیع از آن دفاع خواهد کرد و هیچ ملاحظه‌ای در قالب پنهان کاری و فریب کاری نخواهد داشت، زیرا چنین ملاحظه‌ای را کشوری در دستور کار خود قرار می‌دهد که ضعف قدرت و توانمندی داشته باشد، لیکن امروز با لطف لایزال الهی ایران اسلامی در اوج قدرت و دشمنانش در نهایت ذلت هستند.

گفتنی است؛ روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» روز گذشته نیز در گزارشی نوشت: وزرای خارجه اتحادیه اروپا از ادعا‌های آمریکا در خصوص دست داشتن ایران در حمله به دو کشتی در دریای عمان قانع نشده و خواستار تحقیقات مستقل هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | تلاش نیروهای امنیتی برای اطفا حریق ناشی از حمله هوایی آمریکا به پایگاه حشد الشعبی