خریداری 155 هزار تن گندم در استان در راستای جلوگیری از قاچاق


خریداری 155 هزار تن گندم در استان در راستای جلوگیری از قاچاق

مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه کرمان با اشاره به فعالیت‌های ساماندهی گندم، آرد و نان در راستای سند امنیت غذایی استان گفت: در راستای جلوگیری از قاچاق گندم جانمایی خوبی در مراکز خرید گندم صورت گرفت و تاکنون 155 هزار تن گندم خریداری شده است.

به گزارش ایسنا، مجید نژادبیگلری امروز 28 خردادماه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان اظهار کرد: پیش بینی خرید گندم در سال جاری در کل استان کرمان 200 هزار تن بوده که بخش اعظم تولید در جنوب استان صورت می گیرد.

وی با اشاره به فعالیت های ساماندهی گندم، آرد و نان در راستای سند امنیت غذایی استان افزود: در راستای جلوگیری از قاچاق گندم جانمایی خوبی در مراکز خرید گندم صورت گرفت و تاکنون 155 هزار تن گندم خریداری شده است.

نژادبیگلری تصریح کرد: 123 هزار تن از این میزان، گندم معمولی و 32 هزار تن گندم دُرُم است که برای مصارف صنعتی و کارخانجات ماکارونی استفاده می شود.

وی بیان کرد: از مجموع گندم خریداری شده، 53 هزار تن در شمال استان و 102 هزار تن از جنوب خریداری شده و پیش بینی 110 هزار تن در جنوب را داشتیم که 97 درصد خرید جنوب استان انجام شده است.

مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه کرمان گفت: 252 هزار تن فضای ذخیره سازی گندم در بخش دولتی و 150 هزار تن فضای ذخیره سازی در بخش خصوصی در استان کرمان داریم و جزو استان های برتر در این حوزه هستیم.

وی با بیان اینکه دولت گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را به صورت تضمینی خرید می کند و همه گندم تولیدی تحویل دولت نمی شود اظهار کرد: در سال جاری خرید و حمل گندم را تسهیل کرده و در زمان خرید و تحویل گندم، فعالیت سیلوهای ما 24 ساعته شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر