نشست «ادای احترام به کتاب‌های کودکان» برگزار می‌شود


نشست «ادای احترام به کتاب‌های کودکان» برگزار می‌شود

نویسنده: گروه خبر کتابکنشست «ادای احترام به کتاب‌های کودکان» روز یک‌شنبه 2 تیرماه 1398 با سخنرانی آسا لیند از نویسندگان برجسته ادبیات کودکان سوئد در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود. این نشست بخشی از برنامه هفته فرهنگی نوردیک با نام «رد پای شمال، روزهای شمالی در تهران» است که با همکاری سفارت‌های نروژ، فنلاند، سوئد و دانمارک و خانه هنرمندان ایران...

نشست «ادای احترام به کتاب‌های کودکان» روز یک‌شنبه ۲ تیرماه ۱۳۹۸ با سخنرانی آسا لیند از نویسندگان برجسته ادبیات کودکان سوئد در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

این نشست بخشی از برنامه هفته فرهنگی نوردیک با نام «رد پای شمال، روزهای شمالی در تهران» است که با همکاری سفارت‌های نروژ، فنلاند، سوئد و دانمارک و خانه هنرمندان ایران از ۳۱ خرداد تا ۴ تیر ماه ۱۳۹۸ در تهران برگزار می‌شود. نشست «ادای احترام به کتاب های کودکان» را آکادمی کتاب‌های کودکان سوئد برای ادای احترام به کودکان برپا کرده است. آکادمی کتاب‌های کودکان سوئد، انجمنی است بدون وابستگی سیاسی و مذهبی، که هدف آن فراهم کردن فرصت برای کودکان به کسب تجربه خواندن و نوشتن غنی و پرمحتواست.

درباره سخنران نشست «ادای احترام به کتاب های کودکان»

آسا لیند در سال ۱۹۵۸ متولد و در روستایی کوچک در شمال سوئد بزرگ شد. او از طریق مادرش که اشعار و تصنیف‌هایی را از بر بود با ادبیات آشنا شد. او حماسه‌های کلاسیک مانند هومر را برای آسا تعریف می‌کرد. پدرش هم متخصص انهدام سنگ‌های بزرگ معادن بود ولی قصه‌گویی بااستعداد نیز بود - او تجارب واقعی و دراماتیک زندگی را همراه با طنزی اجتماعی یا سیاسی تعریف می‌کرد. آشپزخانه خانه مرکز دنیا بود و شاید همانجا بود که او به نویسنده تبدیل شد خیلی پیش‌تر از آن که نوشتن را بیاموزد. مادرش می‌گفت: «تو می‌توانی به هر آن چه که دوست داری فکر کنی و هرگز کسی قادر نیست افکار تو را از تو بگیرد.»
آسا لیند نوشته‌های خود را ابزاری برای دیدن واقعیت می‌داند ولی در عین حال وسیله‌ای نیز برای بررسی زبان. با کلمات چه چیزی را می‌توان بیان کرد؟ چگونه یک رنگ را می‌نویسید؟ چگونه یک رایحه را تعریف می‌کنید؟ این چالش‌های فکری هم درباره نوشته‌های تخیلی و هم غیرتخیلی‌اش صدق می‌کند.
آسا لیند پیش از این که نخستین کتاب خود را در سال ۱۹۹۳ منتشر کند سال‌ها برای رادیو داستان می‌نوشت. از آن زمان تا کنون او ۲۰ داستان و نمایشنامه نوشته است و آثارش به ۲۱ زبان ترجمه شده‌اند. او بر این باور است که در اهمیت مطالعه مبالغه نشده است و برای همین او به نوشتن ادامه می‌دهد.
نشست «ادای احترام به کتاب‌های کودکان» روز یک‌شنبه ۲ تیرماه ۱۳۹۸ از ساعت ۱۹:۳۰ در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

نشانی: خیابان طالقانی، خیابان موسوی شمالی، باغ هنر، خانه هنرمندان ایران

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه رسانه کودک

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تهران رکورددار چند قلوزایی