وضعیت مبارزه با هجوم ملخ‌ها در رودان به حالت نرمال برگشت


وضعیت مبارزه با هجوم ملخ‌ها در رودان به حالت نرمال برگشت

فرماندار رودان طی گزارشی وضعیت هجوم ملخ‌ها و روند مبارزه با آن‌ها را مثبت اعلام کرد و افزود: در بخش بیکاه گزارشی مبنی بر وجود ملخ در منطقه وجود ندارد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری، مصطفی غلامپور در این خصوص گفت: وضعیت کلی مبارزه با ملخ صحرایی در شهرستان رودان با توجه به نظر کارشناسان مربوطه و پیگیری‌های انجام شده مثبت ارزیابی شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مبارزه و سمپاشی مستمر و شبانه روزی در بخش جغین خوشبختانه وضعیت منطقه عادی و نرمال بوده و فعلاً نیاز به سمپاشی نیست.

فرماندار رودان تصریح کرد: در بخش مرکزی نیز، در منطقه دهنو سراب با توجه به مشاهده ملخ‌ها به صورت لکه‌ای امشب عملیات سمپاشی صورت می‌گیرد و در مجموع شرایط منطقه نرمال است.

غلامپور بیان کرد: در بخش رودخانه نیز با توجه به سمپاشی مستمر از بیستم خرداد ماه تاکنون تعداد کانون‌های آلوده از یازده منطقه، به سه منطقه شامل؛ بجگ، آبدان و چاه کناری کاهش یافته که امشب ادامه آن توسط تیم‌های مبارزه عملیات سمپاشی صورت می‌پذیرد.

وی اظهار کرد: با توجه به عکس العمل به موقع و برگزاری جلسات ستاد مدیریت بحران در سطح بخش‌ها و تشکیل تیم‌های مبارزه مردمی و همکاری نیروهای بسیج در کنار کارشناسان جهاد کشاورزی خوشبختانه ریزش ملخ در شهرستان تا به امروز بخوبی کنترل شده که تا دفع کلی آفت ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، از ابتدای ریزش جدید تاکنون در مجموع حدود ۲۴ گروه مبارزه به صورت شبانه در سطح شهرستان و با توجه به میزان آلودگی مشغول سمپاشی بوده‌اند.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی