انتقال فناوری فرآوری سیست آرتمیا توسط دانشگاه ارومیه به قزاقستان


انتقال فناوری فرآوری سیست  آرتمیا  توسط دانشگاه ارومیه به قزاقستان

‌قرارداد انتقال دانش فنی عمل‌آوری و فرآوری سیست آرتمیا بین دانشگاه ارومیه و یک شرکت قزاقستانی امضا شد.

‌به گزارش ایسنا طی مراسمی با حضور دکتر حب نقی رئیس و مسئولین دانشگاه ارومیه، سفیر جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان، مدیر کل شیلات و آبزی پروری وزارت کشاورزی و مدیران محلی، واحد عمل آوری و فرآوری سیست آرتمیا در شهر آستانه (نورسلطان)، پایتخت قزاقستان افتتاح شده و قرارداد انتقال دانش فنی فرآوری سیست آرتمیا توسط رئیس دانشگاه ارومیه، رئیس پژوهشکده آرتمیا و مدیر شرکت قزاقستانی به امضا رسید.

دکتر رحیم حب نقی، رئیس دانشگاه ارومیه در این خصوص گفت: پژوهشکده آرتمیای دانشگاه ارومیه متعهد شده است دانش فنی تولید سیست مرغوب را به این کشور انتقال داده و ارزش افزوده بسیار بالا برای این محصول پرمتقاضی ایجاد کند.

رئیس دانشگاه ارومیه این قرارداد را نمونه‌ای از همکاری‌های بین کشورهای منطقه دانست و بیان کرد: هر دو طرف قرارداد از منافع آن بهره‌مند خواهند شد.

وی افزود: در حاشیه این مراسم مدیر یک مؤسسه پژوهشی قزاق نیز با استقبال زیاد از این همکاری، جهت عقد قرارداد برای مطالعه منابع آرتمیا در قزاقستان و ارتقای کیفی سیست آرتمیا اظهار علاقه و اعلام کرد که از فعایت‌های پژوهشی فناورانه در این صنعت حمایت مالی به عمل خواهد آورد.

دکتر صابر، سفیر جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان نیز راه‌اندازی واحد عمل‌آوری سیست آرتمیا را مقدمه‌ای برای فعالیت‌های گسترده در زمینه‌های شیلاتی بین دو کشور دانسته و حمایت خود را برای توسعه اینگونه برنامه‌ها اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، قزاقستان دارای دریاچه‌های متعدد شور و منابع غنی آرتمیا بوده و تا به حال این محصول اساسی آبزی پروری را به صورت خام و به قیمت پایین به فروش می‌رساند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟