به گزارش تسنیم؛ 7 اردیبهشت امسال رضا سعیدی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان خوزستان از کشف بیش از 36 هزار و 500 دستگاه کولرگازی در یک انبار و محکومیت حدود 150 میلیارد تومانی مالک این کالاها خبر داد.

در روزهای اخیر و برخلاف اینکه مدیرکل تعزیرات حکومتی خوزستان مبنی بر قطعیت این حکم محکومیت در شعبه تجدیدنظر و ارجاع پرونده به اجرای حکم تعزیرات، خبری منتشر شد براساس آن، اجرای حکم محکومیت این پرونده با دستور علیرضا آوایی وزیر دادگستری متوقف شده است.

سید یاسر رایگانی؛ سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در گفت‌وگو با تسنیم درباره علت ورود شخص وزیر دادگستری به این پرونده و توقف اجرای حکم اظهار کرد: با توجه به اینکه محکوم این پرونده معتقد بود تعدادی از مستندات وی در رسیدگی لحاظ نشده است، به دستور وزیر دادگستری که طبق آیین دادرسی کیفری و قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز دارای این اختیارات است، مشاوران وی مسئول بررسی این ادعا شدند.

وی ادامه داد: در حال حاضر برای جلوگیری از تضییع حقوق احتمالی این فرد و اینکه مستندات ادعایی در رسیدگی لحاظ شده است یا خیر، پرونده به شعبه عالی تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی تأکید کرد: تمام وثایق و ضمانت‌های لازم برای اجرای احکام در اختیار سازمان تعزیرات قرار است و در صورتی که دستور اجرای حکم این پرونده، قطعی و عملیاتی شود، مطمئن باشید که هیچ خللی در اجرای حکم این پرونده ایجاد ایجاد نخواهد شد.