بریز و بپاش مدیران شهرداری؛ حق ایاب و ذهاب 4 میلیونی در کنار خودروی شخصی/ چرا مدیرکل‌ها 3 تلفنچی دارند؟


بریز و بپاش مدیران شهرداری؛ حق ایاب و ذهاب 4 میلیونی در کنار خودروی شخصی/ چرا مدیرکل‌ها 3 تلفنچی دارند؟

تحمیل فشارهای اقتصادی از سوی دشمنان بر ایران و نبود مدیریت قوی در کشور، شرایط زندگی را برای مردم سخت کرده است، به طوری که انتظار می‌رود در این وضعیت مدیران از رانت بازی دست کشیده و مردم را درک کنند.

تحمیل فشارهای اقتصادی از سوی دشمنان بر ایران و نبود مدیریت قوی در کشور، شرایط زندگی را برای مردم سخت کرده است، به طوری که انتظار می‌رود در این وضعیت مدیران از رانت بازی دست کشیده و مردم را درک کنند.

بریز و بپاش مدیران شهرداری؛ حق ایاب و ذهاب 4 میلیونی در کنار خودروی شخصی/ چرا مدیرکل‌ها 3 تلفنچی دارند؟به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، شرایط سخت اقتصادی کشورمان بر هیچ شخصی پوشیده نیست و همگان می‌دانند که این وضعیت به جهت نبود مدیریت قوی و همچنین تحمیل فشار‌های اقتصادی از سوی دشمنان بر ایران است. به همین جهت انتظار می‌رود تا مدیران کشور برای آن که در این شرایط با مردم هماهنگ بوده و شرایط زندگی مردم را درک کنند، از رانت‌بازی دست‌کشیده و مانند افراد عادی کاملا عادلانه حقوق دریافت کنند.

حجت نظری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در جلسه هفته گذشته شورای شهر تهران با اشاره به اینکه برخی از مدیران شهرداری تهران وسیله نقلیه سازمانی در اختیار دارند، گفت: آن‌ها علاوه بر خودرویی که در اختیار دارند، ۴۰۰ هزار تومان هم به عنوان هزینه ایاب و ذهاب در فیش حقوقی خود دریافت می‌کنند که قابل قبول نیست.

وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت بحران مالی در شهرداری لازم است که بازنگری جدی در پرداخت این مبلغ به مدیران صورت گیرد و حساسیت بیشتری داشته باشیم.

برخی مدیران برای اخذ پست دست به مسابقه می‌زنند

عبدالحسین مختاباد عضو سابق شورای شهر تهران در این باره به «باشگاه خبرنگاران جوان»‌ گفت: نظام مدیریتی کشورمان، نظام دموکراتیک عجیبی است که هر شخصی به هنگام نشستن بر کرسی مدیریت از امکانات و بودجه‌هایی برخوردار می‌شود که در دنیا چنین موضوعی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه نظام مدیریتی کشور باید اصلاح شود، افزود: در کشور ما هر فردی با پرداخت رشوه به سوی گرفتن یک پست حرکت می‌کند، چراکه می‌تواند به ازای آن پست از امکانات بسیاری برخوردار شود.

عضو سابق شورای شهر تهران ادامه داد: این دست اتفاقات تنها در شهرداری رخ نمی‌دهد و در بسیاری از ادارات شاهد چنین موضوعاتی هستیم. برخی افراد حتی اتومبیل زیر پای فرزندانشان هم از امکانات مملکت است، به همین جهت به صراحت می‌توان گفت که این گونه مدیریت در کشور یک رانت است تا خدمت، لذا این سیستم باید اصلاح شود.

مختاباد تصریح کرد: برخی مدیران برای اخذ پست و مقام دست به مسابقه هم می‌زنند و حتی در برخی از اوقات مشاهده می‌شود که برای یکدیگر خط و نشان کشیده و زیر پای یکدیگر را خالی می‌کنند تا به چنین امتیازاتی از جمله گرفتن ماشین، خانه، وام و غیره دست یابند.

مجلس و شورای شهر بر امکانات شهرداری‌ها نظارت کنند

وی با تأکید بر اینکه اینگونه رانت‌ها در کشور بسیار است، گفت: مجلس شورای اسلامی و شورای شهر باید نهادی را برای نظارت بر امکانات شهرداری‌ها مشخص کنند.

عضو سابق شورای شهر تهران با طرح این پرسش که چرا باید مدیرکل‌ها دارای ۲-۳ تلفنچی باشند؟ ادامه داد: تعداد نیرو‌ها در دفاتر شهرداری چرا تا این اندازه بالا است؟ یک شهردار اجازه تغییر چند کارمند را دارد؟ شورای شهر برای این موضوعات باید ترتیبات و آیین‌نامه‌های داخلی در نظر داشته باشد که مدیران شهرداری هر کدام دارای چه امکانات و اختیاراتی هستند.

پرداخت هزینه ایاب و ذهاب به مدیران شهرداری عقلانی نیست

اقبال شاکری عضو سابق شورای شهر تهران در خصوص پرداخت هزینه ایاب و ذهاب به مدیران شهرداری گفت: در حال حاضر شاهد جنگ اقتصادی که آمریکا علیه کشورمان به وجود آورده هستیم و بعضا ستاد جنگ اقتصادی در خزانه‌داری کل آمریکا تشکیل شده است که در نتیجه شبانه‌روز فشار‌های اقتصادی بر کشورمان افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: هنگامی که کشور در چنین شراطی قرار دارد، انتظار می‌رود تا تمام وزارتخانه‌ها، هیأت دولت، نهادها، ارگان‌ها، سازمان‌ها، موسسات غیردولتی و عمومی هم حالت جهادی به خود گیرند و نشان دهند که مشکلات مردم کشورشان را احساس می‌کنند و حاضر هستند از بسیاری از امکانات خود گذشت کنند تا فشار‌های ناجوانمردانه دشمنان کشور بر مردم موثر نباشد.

شاکری ادامه داد: چطور می‌توان تصور کرد مدیران شهرداری تحت عنوانی پولی دریافت می‌کنند؟ این گونه حرکات کاملا غیرعقلانی، غیرجهادی و غیرمرتبط با شرایط کنونی کشور است. جای تاسف است که ۴۰۰ هزار تومان هزینه ایاب و ذهاب به مدیرانی ارائه می‌شود که دارای خودرو هستند.

عضو سابق شورای شهر تهران افزود: وای بر آن مدیری که دارای اتومبیل بوده و این پول را دریافت کرده است؛ فردی که تحت این شرایط مبلغ ایاب و ذهاب دریافت کرده است، باید از مدیریت عزل شود.

وی تصریح کرد: این موضوعات نشان می‌دهد که برخی از مدیران به هیچ وجه شرایط سخت اقتصادی مردم را درک نمی‌کنند، بنابراین باید با چنین روش‌هایی به صورت جدی مخالفت و برخورد کرد.

شاکری تصریح کرد: از سوی دیگر هم به نظر می‌رسد مقداری ورود و نفوذ فعالیت‌های حزبی و سیاسی در بدنه مدیریت شهری باعث این گونه ناکارآمدی‌ها شده است، به آن معنا که استقلال و قدرت لازم هنوز در بدنه شهرداری به وجود نیامده و برخی به دنبال حساب‌کشی و حسابرسی هستند.

این عضو سابق شورای شهر تهران گفت: امیدوارم نمایندگان مردم در شهرداری‌ها و شورا‌ها از موضع‌های سیاسی خود بیرون آمده و فارغ از خواسته‌های حزبی و سیاسی فعالیت کنند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش