محمدعلی سجادی کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، در پی این پرسش که چرا سینمای ایران محدود به آثار کمدی سخیف و ملودرام اجتماعی است اظهار داشت: رفتن سینمای ایران به سمت کمدی و ملودرام اجتماعی خواست شرایط است. رکود اقتصادی و فضای روانی حاکم از سویی و شرایط تولید فیلم به طور کلی موثراست. اکثراً به این نقیصه اعتراض دارند ولی وقتی دست به تولید نوع دیگر میزنیم با موانع بسیار روبه رو می شویم. من دو فیلم آماده نمایش دارم که در تداوم سینمای روایی معماییام است.

وی افزود: فیلم « بازیچه » و «طلاقم بده به خاطر گربه‌ها» دو فیلم آماده نمایش من هستند. «طلاقم بده به خاطر گربه‌ها» تجربه دیگری از من در ادامه سینمایی است که آن را از بازجویی یک جنایت تا به حال پی گرفتم. متأسفانه هر تجربه تازه‌ای در سینمای ایران چه در سوی تولید و چه در سوی اکران با ریسکی بسیار بالا همراه است . معمولاً این فیلم‌ها کمتر فرصت اکران پیدا می‌کنند و مجموعه شرایط دلالی حاکم بر اقتصاد ما مانع از دیده شدن اثر می‌شود.

سجادی خاطرنشان کرد: سینمای ما امروز در دست عده‌ای قرار دارد که سه یا چهار گروه هستند و فقط آنها هستند که بدون دغدغه می‌توانند فیلمشان را تولید و اکران کنند چرا که سالن‌ها، پخش و توزیع دست آن‌هاست و تنها کسانی موفق هستند که بتوانند با آن‌ها زد و بند کنند موفق به این مهم می شوند.

وی افزود: ما در اعتراض به این فضای به وجود آمده سه‌شنبه 28 خرداد ماه با حضور سعید عقیقی و سعید قطبی‌زاده ساعت 17 در فرهنگسرای «شفق» اکران و نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی «طلاقم بده به خاطر گربه‌ها» را خواهیم داشت . حضور در این مراسم برای عموم مردم آزاد است. فیلم سینمایی «طلاقم بده به خاطر گربه‌ها» اثری جدا از سینمای کمدی و اجتماعی رایجی است که این روزها به وفور می‌بینیم.

این کارگردان در پایان گفت: فیلم قبلی من «بازیچه» نیز همین شرایط را دارد و با وجود اینکه حدود 7 هفته است که این فیلم را برای بازبینی و دریافت پروانه نمایش ارسال کرده‌ایم هیچ خبری به ما نداده‌اند . این شرایط بارها آزمودیم. پروانه را دیر می دهند تا فیلمت دیرهنگام ،‌لابه لای فیلم های گروه محاط بسوزد. این طوری می شود که چسارت ما تولیدکنندگان سینمای بی چیز ، که بازیساز جوان را به کار می گیریم و با جریان مسلط همراه نیستیم محکوم به عدم تداوم تولید می شویم.