همه طرف ها به تعهدات متقابل خود در برجام عمل کنند


همه طرف ها به تعهدات متقابل خود در برجام عمل کنند

دوژاریک: دبیرکل سازمان ملل، از همه طرف های دخیل در توافقنامه خواست به طور کامل به تعهدات متقابل خود عمل کنند.

همه طرف ها به تعهدات متقابل خود در برجام عمل کنندبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه از نیویورک، استفان دوژاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد "دبیرکل سازمان ملل، ایران را ترغیب کرد به اجرای تعهدات خود در زمینه هسته ای ادامه دهد و از همه طرف های دخیل در توافقنامه خواست به طور کامل به تعهدات متقابل خود عمل کنند و از سایر کشورهای عضو (سازمان ملل) نیز خواست توافقنامه 2015 (برجام) را اجرا کنند".

سخنگوی سازمان ملل در نشست خبری روزانه خود تاکید کرد آنتونیو گوترش از همه طرف ها دعوت می کند از هر گونه تدبیری که می تواند به تشدید تنش ها در منطقه منجر شود، اجتناب کنند.

وی افزود دبیرکل سازمان ملل همیشه اعلام کرده است توافقنامه 2015 میان ایران و شش قدرت بزرگ (آلمان، چین، آمریکا، فرانسه، انگلیس و روسیه) را برای جلوگیری از دست یابی (ادعایی) ایران به سلاح هسته ای در برابر لغو تحریم های بین المللی علیه ایران تلقی می کند و آن را "دستاورد بزرگی در زمینه منع گسترش هسته ای و دیپلماسی معرفی کرده است".
استفان دوژاریک همچنین خاطرنشان کرد "این توافقنامه به صلح و امنیت بین المللی کمک کرده است".

آمریکا در ماه مه 2018 به طور یکجانبه از این توافقنامه خارج شد و دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، آن را توافقنامه بسیار بدی دانست و به دنبال آن، تحریم های اقتصادی سنگینی را علیه ایران برقرار کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان