چرا گردشگران خارجی کمتر صنایع دستی می‌خرند؟


چرا گردشگران خارجی کمتر صنایع دستی می‌خرند؟

مرتضی نقیبی گفت: مشکلات ارسال، بسته بندی وپرداخت درصنایع دستی، آمارخرید پایین گردشگران خارجی را در پی خواهد داشت.

چرا گردشگران خارجی کمتر صنایع دستی می‌خرند؟مرتضی نقیبی از فعالان صنایع دستی کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،در خصوص مشکلاتی که گردشگران خارجی برای خرید صنایع دستی دارند، بیان کرد: توریست‌ها نمی‌توانند در کشور ما از «مَستر کارت» استفاده کنند و این مشکل زمانی دو چندان می‌شود که آن‌ها پول نقد نیز به همراه خود نمی‌آورند به همین دلیل نمی‌توانند خریدی در ایران انجام دهند.

وی ادامه داد: توریست خارجی در کشور ایران به درستی بازاریابی نمی‌شود و اگر نتوانیم این کار را به درستی انجام دهیم، نخواهیم توانست کسب درآمد خوبی داشته باشیم و همیشه با مشکلات فروش محصولات آثار هنری مواجه خواهیم بود.

این فعال صنایع دستی درباره برخی مشکلات فعالان عرصه صنایع دستی بیان کرد: برخی از هنر‌های دستی و صنایع اصیل که نمایشگر فرهنگ و تمدن اقوام است، شناسنامه برای نمایش ندارد.

وی افزود: صنعتگران در بسته بندی محصولات صنایع دستی ضعف‌های بنیادین دارند. اکثر محصولات هنری قابلیت انتقال به مسیر دور را ندارند زیرا صنایع دستی از فروشنده به خریدار با کیسه پلاستکی یا درون روزنامه عرضه می‌شود.

این فعال صنایع دستی کشورمان ادامه داد: بهترین حالت حمل ونقل و ارسال محصولات صنایع دستی این است که گردشگر خارجی محصولی را در کشور مبدا سفارش دهد و بدون اینکه باری را با خود حمل کند در کشور مقصد یا کشور خود دریافت کند.

نقیبی در خصوص ثبات نداشتن قیمت محصولات صنایع دستی بیان کرد: برخی از فروشندگان محصولات صنایع دستی، قیمت آثار هنری را با ارز دولتی به فروش می‌رساندند و برخی دیگر با ارز آزاد به گردشگر می‌فروختند. همین امر باعث شد که گردشگر برای خود تصور کند که ثبات قیمت برای عرضه محصولات هنری وجود ندارد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(تصاویر) هشت حقیقت جالب در مورد اژد‌های کومودو