اگر نابغه‌ای همچون امام خمینی نبود انقلاب اسلامی یکساله نمی‌شد


اگر نابغه‌ای همچون امام خمینی نبود انقلاب اسلامی یکساله نمی‌شد

تحلیلگر سابق شبکه فارسی بی‌بی‌سی در پست جدید خود دست به مقایسه دو انقلاب ایران و مصر زد.

اگر نابغه‌ای همچون امام خمینی نبود انقلاب اسلامی یکساله نمی‌شدبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، علی علیزاده تحلیلگر مسائل سیاسی در واکنش به درگذشت محمد مرسی پستی را در صفحه شخصی اینستاگرام خود به اشتراک گذاشت. گفتنی است؛ محمد مرسی اولین رییس جمهور مصر امروز در حین برگزاری جلسه محاکمه‌اش درگذشت.

تحلیلگر سابق بی بی سی فارسی با انتشار تصویری از مردم مصر که تصویر مرسی را در دست دارند در صفحه رسمی اینستاگرام خود به بازخوانی حوادث کشور مصر در سال های اخیر پرداخت و نوشت:

" دی هشتاد و نه انقلاب مصر پیروز شد. ‏تیر نود و یک محمد مرسی در اولین انتخابات واقعا آزاد رییس جمهوری منتخب مردم مصر شد. تیر نود و دو ژنرال سیسی با حمایت مالی سعودی و با مجوز آمریکا کودتا کرد. بیش از هزار نفر را در خیابانها کشت و‏مرسی و هشتاد هزار عضو اخوان المسلمین را زندانی کرد؛ و امروز محمد مرسی بعد از شش سال دادگاه ظالمانه در دادگاه افتاد و فوت کرد. سرنوشت تراژیک محمد مرسی و پایان غمبار انقلاب مصر رسوا کننده همه ادعاهای غرب و آمریکا درباره دموکراسی و انتخابات آزاد است. همان غربی که به اسم دموکراسی و انتخابات آزاد لشگرکشی نظامی یا رسانه‌ای میکند و هواپیماها و بمبها و یا قطعنامه‌ها و بیانیه‌های حقوق بشری‌اش و یا بی‌بی‌سی ها و رادیوفرداهایش را به کشورها گسیل می‌کند.

و همینطور به ما می‌آموزد برای قدرت گرفتن مردم در این منطقه باید این منطقه اول از نفوذ آمریکا و وجود دولت ضدانسانی سعودی پاک شود. و در نهایت این روزها که زیر فشار رسانه‌های غربی بسیاری از استحاله شدگان از وقایع سالهای اول انقلاب ایران بویژه اعدام ژنرالهای ارتش و ساواک تبری می‌جویند، سرنوشت مرسی و شکست انقلاب مصر به یاد ما می‌آورد که اگر نابغه‌ای به جز آیت‌الله خمینی رهبر انقلاب ایران بود و‌همینطور اگر آیت الله خمینی مرعوب لیبرال ها شده بود، انقلاب اسلامی ایران هم بیشتر از یکسال دوام نیاورده بود.

اگر نابغه‌ای همچون امام خمینی نبود انقلاب اسلامی یکساله نمی‌شد

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا