سواستفاده پلیس بریتانیا از کودکان برای جاسوسی


سواستفاده پلیس بریتانیا از کودکان برای جاسوسی

نگرانی‌ها در مورد استفاده از کودکان جاسوس سال گذشته بعد از آنکه نمایندگان شنیدند دختر 17 ساله‌ای استخدام شده تا در مورد مردی که از او سوءاستفاده جنسی کرده، جاسوسی کند، در مجلس اعیان مطرح شد.

به گزارش جام نیوز به نقل از ایندیپندنت فارسی، ساجد جاوید، وزیر کشور بریتانیا، به خاطر استفاده پلیس و نهادهای تحقیقاتی دیگر از کودکان به عنوان جاسوس با چالش قضایی روبرو است.

نگرانی‌ها در مورد استفاده از کودکان جاسوس سال گذشته بعد از آنکه نمایندگان شنیدند دختر ۱۷ ساله‌ای استخدام شده تا در مورد مردی که از او سوءاستفاده جنسی کرده بود جاسوسی کند، در مجلس اعیان مطرح شد.

از کودکان دیگری که سن آنها حدود ۱۵ سال بوده است برای نفوذ در باندهای خلافکاران استفاده شده است، اقدامی که به گفته کارشناسان نادر است اما به طور بالقوه می‌تواند کودکان را در معرض سوءاستفاده بیشتر قرار دهد.

این در حالی است که سال گذشته روزنامه انگلیسی‌ گاردین در گزارشی تحقیقی از آزار جنسی بیش از صدها نفر توسط پلیس انگلستان پرده برداشت. بر اساس این گزارش بیش از نیمی از نیروهای پلیس بریتانیا حدود ۴۵۰ شکایت از کارکنان و اعضای عمومی در مورد آزار و اذیت جنسی دریافت کرده‌اند. این آمار شامل اتهامات علیه کارآگاهان و بازرسان ارشد نیز می‌شود

انور سولومون، مدیر اجرایی یک نهاد خیریه در انگلستان در مورد سواستفاده از کودکان گفته است: «وقتی که پلیس کودکی را شناسایی می کند که مورد سوءاستفاده قرار گرفته، در اولین اقدام باید از او محافظت کند و به او کمک کند تا از آن وضعیت خارج شود نه اینکه وی را در معرض خطر سوءاستفاده و بدرفتاری بیشتر قرار دهد. دولت باید سریعا گام‌های حمایتی لازم را برای محافظت از کودکان در برابر آسیب جسمی و عاطفی شدید بردارد».

این مؤسسه خیریه که بیش از پنج هزار پوند ز طریق دریافت کمک‌های اندک از مردم برای هزینه‌های این پرونده جمع‌آوری کرده است، می‌گوید کودکانی که از آنها به عنوان جاسوس استفاده می‌شود به یک فرد بزرگسال مناسب دسترسی ندارند و ممکن است والدین‌شان ندانند که از آنها به عنوان خبرچین استفاده می‌شود.

قاضی دادگاه استیناف و عضو کمیسیون اختیارات تحقیقاتی که در مورد استفاده از کودکان به عنوان «منابع مخفی جمع‌آوری اطلاعات انسانی» تحقیق می‌کند، در ماه مارس فاش کرد که از ژانویه ۲۰۱۵ تاکنون ۱۱ نهاد دولتی از ۱۷ کودک به عنوان خبرچین استفاده کرده‌اند.

اما روزالیند کامین، مسئول امور حقوقی و خط مشی در نهاد دیدبان حقوق بریتانیا می‌گوید که «بسیار نگران پی‌آمد‌های حقوق بشری و اخلاقی استفاده از کودکان به عنوان مخبر است».

هم‌زمان با فاش شدن موضوع جاسوسان کودک در گزارش روزنامه گاردین در تابستان گذشته، او در توئیتی از سیستمی که برای اجازه دادن به استفاده از «منابع مخفی جمع‌آوری اطلاعات انسانی» به کار گرفته شده انتقاد کرد، چراکه در این سیستم از یک مددکار اجتماعی یا یک مسئول مراقبت مستقل استفاده نشده است. وی همچینین هشدار داد که شرط حضور «فرد مناسب» در جلسات مابین کودک خبرچین زیر ۱۶ سال و افرادی که او را به کار می‌گیرند «مبهم و تعریف نشده» است.

او در پایان اظهار داشت: «ما مصرانه از دولت می‌خواهیم به قراردادن عمدی کودکان در معرض تروریسم، باندهای جنایت یا سوءاستفاده جنسی پایان دهد و در تصمیماتی که به کودکان مربوط می‌شود، به حقوق کودکان و رفاه آنها اولویت بدهد».

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی