واگذاری 10 هزار مسکن به مددجویان سیل‌زده تا پایان سال


واگذاری 10 هزار مسکن به مددجویان سیل‌زده تا پایان سال

مدیر کل دفتر مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد امام خمینی (ره) با اعلام اینکه تا پایان سال پرونده مسکن روستایی ویژه مددجویان بسته خواهد شد، گفت: 10 هزار واحد مسکونی تا پایان سال به مددجویان سیل‌زده تحویل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، ابراهیم بازیان در نشست خبری افزود : تا پایان مرداد هم 20 هزار واحد مسکونی در بخش تعمیرات به سیل‌زدگان واگذار می شود .
وی ادامه داد: اجرای تفاهمنامه با دولت، خیریه‌ها، استفاده از ظرفیت سپاه و تامین مسکن مناسب برای ایتام تحت پوشش و همچنین تامین مسکن برای مددجویان روستایی از دیگر رویکردهای کمیته امداد در حوزه مسکن در سال جاری است .
مدیر کل دفتر مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد افزود: با توجه به افزایش هزینه و کاهش تولید مسکن و تغییر در حوزه عرضه و تقاضا باید توجه زیادی به حوزه مسکن شود و کمیته امداد برنامه‌هایی را در دستور کار خود قرار داده است.
بازیان با بیان اینکه در میان خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد میزان مستاجران نسبت به مالکین بیشتر است ،گفت: رویکرد نخست کمیته امداد این است که از سیاست‌های دولت در بخش تامین مسکن از جمله تامین زمین مسکن مناسب در روستاها و شهرها استفاده شود و در فرایند ساخت مسکن از منابع و تسهیلات بانکی و همچنین معافیت‌های ساخت و ساز و انشعاب ها هم بهره ببریم.
مدیرکل دفتر مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد ادامه داد: رویکرد دوم کمیته امداد استفاده حداکثری از تسهیلات بانکی و دولتی و کمک‌های مکمل و استفاده از تسهیلات قرض‌الحسنه و بلاعوض است که 7 سیاست تعریف کردیم از جمله کمک به خرید مسکن، ساخت مسکن در شهرها و روستاها، تعمیر مسکن، تامین خدمات جانبی واحدهای مسکونی، ساخت سرویس بهداشتی و ...
بازیان گفت: کمیته امداد از نهادهای موثر در جریان محرومیت‌زدایی و ارائه کننده خدمات درمانی، مسکن، حمایتی و... است و تامین مسکن را از دغدغه‌های خانواده‌های خود می داند.
وی افزود: در بخش مسکن روستایی تعهد کمیته امداد تامین 16 هزار مسکن بود اما این آمار به 21 هزار واحد مسکونی رسید و در تامین مسکن شهری نیز تعهد امداد 5500 واحد بود که به 10 هزار واحد مسکونی افزایش یافت.
بازیان در ادامه این نشست خبری به استفاده از ظرفیت‌های مردمی خیرین و نیکوکاران اشاره کرد و گفت : با کمک‌های مردمی اقدامات موثری در تامین مسکن مددجویان انجام دادیم که امسال نیز ادامه پیدا خواهد کرد و در ارتباط با زلزله کرمانشاه نیز در آن مقطع کمیته امداد خدمات خوبی ارائه کرد و نخستین واحدهای مسکونی را نیز کمیته امداد در آن زمان تحویل خانواده‌ها داد که شرایط مناسبی را به لحاظ مقاوم‌سازی و استفاده از مصالح مناسب دارد.
بازیان با تاکید بر اینکه از تسهیلات بانکی و قرض‌الحسنه و همچنین تسهیلات کمیته امداد و صندوق ولایت برای ساخت مسکن استفاده می کنیم ، گفت: توجه به استان‌های محروم و ساخت مسکن در اولویت کمیته امداد است و از منابع صدقات، زکات و حامیان استفاده خواهیم کرد.
وی ادامه گفت: بانک‌ها کم‌کاری کرده‌اند اما امیدواریم با توجه به تاکید دولت بانک‌ها به وظایف خود در این حوزه عمل کنند ، در سال جاری 55 هزار خدمت در حوزه مسکن برای مددجویان پیش‌بینی شده و اعتباری که در این زمینه در نظر گرفته شده 8850 میلیارد ریال است.
مدیرکل دفتر مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد از تخصیص 50 میلیارد تومان اعتبار از صندوق توسعه ملی برای تامین مسکن مددجویان خبر داد و گفت: همین میزان را کمیته امداد منابع تامین خواهد کرد و امیدواریم امسال به همه تعهدات خود در حوزه مسکن شهری و روستایی عمل کنیم.
بازیان همچنین از ساخت 16 هزار مسکن در 3 استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و کرمان خبر داد و گفت: یکهزار واحد مسکونی نیز در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، آذربایجان غربی، هرمزگان، ایلام و کرمانشاه می سازیم و تا پایان سال پرونده مسکن روستایی ویژه مددجویان بسته خواهد شد و همه این عزیزان صاحب مسکن خواهند شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی