در مورد فواید روغن udos چه می دانید؟ آیا می دانید چگونه میتوان آن را در برنامه غذایی خود بگنجانید؟ در مورد ارزش غذایی و میزان کالری روغن udos چه اطلاعاتی دارید؟ از نظر متخصصان تغذیه، روغن udos یک روغن غنی و مقوی است که طیف وسیعی از مزایای سلامتی را ارائه می دهد. نام آن برگرفته از یک دانشمند به نام دکتر اراسموس می باشد. بیایید نگاهی به فواید شگفت انگیز سلامتی و تغذیه ای آن بیندازیم. در این مقاله از بخش طب سنتی دکتر سلام به بررسی فواید روغن udos می پردازیم.

روغن udos چیست؟

دکتر اراسموس پس از اخذ دکترای خود در رشته تغذیه، روغنی را به دست آورد که دو برابر اسید چرب امگا ۳ را به عنوان اسید چرب امگا ۶ استفاده کرد و نیز ترکیبی از چربی های اشباع شده و اشباع نشده را به آن اضافه کرد. این روغن به عنوان مکمل غذایی در نظر گرفته می شود و می تواند به همراه غذا خورده شود.

روغن udos؛ نحوه مصرف، فواید و کاربرد روغن udos

ارزش غذایی روغن udos

حدود ۱۲۰ کالری در یک قاشق سوپ خوری روغن udos وجود دارد. از ۱۴ گرم چربی، ۱.۵ گرم چربی اشباع شده و ۱۲.۵ گرم چربی اشباع نشده وجود دارد.

مواد سازنده:

روغن تخم کتان روغن آفتاب گردان روغن نارگیل روغن پامچال سبوس برنج و روغن سبوس جو دو سر لسیتین و یک ماده غذایی که عضو خانواده ی ویتامین E بوده و یک آنتی اکسیدان است.

فواید قدرتمند روغن udos:

روغن udos مزایایی برای سلامتی دارد. بیایید نگاهی به آن ها بیندازیم.

روغن udos؛ نحوه مصرف، فواید و کاربرد روغن udos

کاهش خطر بیماری قلبی:

جذب منظم چربی های اشباع نشده می تواند سطح کلسترول را کاهش دهد که خطر بیماری های قلبی و سکته قلبی را کاهش می دهد.

ترمیم غشای سلولی:

اسیدهای چرب به ترمیم غشای سلولی بدن کمک می کنند و این امر را تضمین می کند که قادر به دفع سموم از بدن هستند و به طور موثر با هم ارتباط برقرار می کنند. این وقایع به طور طبیعی در بدن اتفاق نمی افتند، بنابراین مهم است که رژیم غذایی مناسبی دریافت کنید. طبق مطالعه انجام شده توسط دکتر سیموپولوس در ژورنال تحقیقات زیست پزشکی و دارودرمانی، داشتن نسبت مناسب اسیدهای چرب امگا سه و امگا شش به جلوگیری از تجزیه غشا سلولی و بیماری های مزمن مرتبط کمک خواهد کرد.

با سرطان مبارزه می کند:

امگا ۹ شامل چربی های مهم در دفاع از بدن در برابر انواع خاصی از سرطان ها مانند سرطان پستان و سرطان روده بزرگ است.

محافظت از سلامت روانی:

امگا ۳ برای کمک به کاهش افسردگی و کمک به افراد مضطرب در نظر گرفته شده است. همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می دهد روغن های غنی ازامگا می توانند به درمان بیماری های ذهنی و روحی کمک کنند و حتی از ظهور آلزایمر پیشگیری کند. مطالعه انجام شده توسط لین که در مجله روان شناسی بالینی منتشر شد؛ نشان داد که همبستگی مثبتی بین مصرف امگا ۳ و اثر داروهای ضد افسردگی وجود دارد.

روغن udos؛ نحوه مصرف، فواید و کاربرد روغن udos

محافظت از سلامت استخوانی:

مطالعات نشان داده اند که امگا سه می تواند به سلامتی استخوان ها و مفاصل با افزایش میزان کلسیم کمک کند. این کار به دفاع در برابر پوکی استخوان و ورم مفاصل کمک می کند. در مطالعه ای که توسط دکتر کروگر انجام شد مشخص شد که مکمل طولانی مدت اسیدهای چرب امگا سه در سلامت بیماران مسن موثر می باشد که در بالاترین خطر برای انواع مشکلات عضلانی – عضلانی قرار دارند.

چگونه روغن udos را به رژیم غذایی خود اضافه کنیم؟

شما می توانید به غذای خود یک قاشق روغن udos اضافه کنید، درست همان طور که ممکن است با روغن ماهی آن را طعم دار کنید. با این حال می توانید به راحتی آن را برای تزئین و طعم دارکردن، به سوپ، نوشیدنی های سالم و پوره سیب زمینی اضافه کنید.

برای بیشتر مواد غذایی، سعی کنید روغن را زیاد داغ نکنید و به مدت طولانی روی اجاق گاز قرار ندهید و در پایان آن را به غذا اضافه بکنید چون در غیر این صورت فواید و مزایای آن خنثی شده و هیچ تاثیری روی سلامت شما نخواهد گذاشت.

امگا 3 ، امگا 6 و اسید چرب امگا 9

روغن Udo حاوی ۶ گرم اسیدهای چرب امگا ۳ و ۳ گرم اسیدهای چرب امگا ۶ است. این نسبت اسیدهای چرب برای سلامتی بدن، خوب و حیاتی است. طبق مقاله ای که در سال ۲۰۰۸ در “زیست شناسی و پزشکی آزمایشی” منتشر شد، اسیدهای چرب امگا ۳ در اسیدهای چرب امگا 6 می توانند به کاهش خطر بیماری های قلبی، بیماری های خود ایمنی و انواع خاصی از سرطان ها مانند پستان و روده کمک کنند. اسیدهای چرب امگا ۹ چربی های اشباع نشده ای هستند که می توانند به کاهش سطح کلسترول بد و یا کلسترول خوب کمک کنند. این به نوبه خود می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد.

اسیدهای چرب ضروری و سلامتی

بدن شما نمی تواند اسیدهای چرب ضروری را به تنهایی تولید کند در نتیجه بخش مهمی از نیاز بدن به این اسیدهای چرب توسط رژیم غذایی روزانه شما تامین می شود. علاوه بر کاهش خطر مشکلات سلامتی خاص، اسیدهای چرب ضروری نیز به تعمیر غشا سلولی شما کمک می کنند، که به آن ها این امکان را می دهد که این مواد مغذی مورد نیازشان را از غذاهایی که می خورید، جذب کنند. غشا سلولی سالم نیز به حذف سموم و مواد زائد از بدن کمک می کند. علاوه بر این، اسیدهای چرب به سلول های شما کمک می کنند تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند تا هر کدام از ارگان های بدن شما به درستی کار کنند.

گنجاندن این روغن در برنامه غذایی

پیش از اضافه کردن مکمل هایی مانند روغن Udo به رژیم غذایی خود، همیشه با پزشک خود صحبت کنید تا مطمئن شوید که آن ها برای شما و سابقه سلامتی تان مناسب هستند. این روغن به معنای جایگزین کردن روغن پخت وپز نیست؛ در حقیقت، آن را نمی توان گرم کرد و یا برای سرخ کردن مواد خوراکی استفاده کرد. در عوض، روغن Udo را می توان به عنوان یک مکمل غذایی به کار برد، اما شما ممکن است بخواهید آن را بر روی غذاهای سردی مانند سالاد یا ساندویچ سرد تان ریخته و مصرف کنید.