چرا جنگ با ایران احمقانه‌ترین ایده‌ای است که می‌تواند در ذهن بگنجد؟


چرا جنگ با ایران احمقانه‌ترین ایده‌ای است که می‌تواند در ذهن بگنجد؟

آن چه که باعث شده جان بولتون اکنون مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا باشد، دروغ‌هایی است که در مورد عراق گفته است. مایک پامپئو آشکارا در مورد مهارت دروغ گفتن به عنوان اساس برای تجربه حرفه‌ای خود لاف می‌زند. دونالد ترامپ شاید تا به حال به عنوان رئیس جمهور آمریکا، هرگز سخن کاملاً راست و سنجیده‌ای نگفته باشد. هر جنگی که تا کنون آمریکا به راه انداخته...

به گزارش فانوس، با وجود این که آمریکا تا کنون گام‌های بی‌شماری برای تهدید و تحریک ایران، برداشته است، ایران از آمریکا فاصله زیادی دارد و نمی‌تواند به صورت مستقیم به آمریکا حمله کند؛ ایران آمریکا را با حمله نظامی تهدید نکرده است؛ ایران قرن‌های متمادی است که هیچ جنگی را آغاز نکرده است؛ هزینه‌ای که ایران برای جنگ و مسائل مربوط به آن صرف می‌کند، کمتر از 2 درصد هزینه‌ای است که آمریکا صرف می‌کند. بنابراین دفاع از آمریکا و «منافع» آن در برابر ایران در اصل به معنای دفاع از جنگ‌طلبی است.

چرا جنگ با ایران احمقانه‌ترین ایده‌ای است که می‌تواند در ذهن بگنجد؟

ایران هیچ برنامه‌ای برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای ندارد و با این وجود با بازرسی‌های بسیار شدید موافقت کرده و بر اساس همین موافقت‌نامه عمل کرده است. اما همان روزی که فاکس نیوز خبر اجرای سیاست دولت ترامپ مبنی بر جدا کردن بچه‌ها از والدین مهاجرشان را تأیید و تشویق می‌کرد، او این توافق را پاره کرد.

چرا جنگ با ایران احمقانه‌ترین ایده‌ای است که می‌تواند در ذهن بگنجد؟

جنگ علیه ایران علاوه بر به جا گذاشتن تعداد بسیار زیادی کشته، مجروح، آسیب‌دیده و بی‌خانمان، می‌تواند با حمله به تأسیسات انرژی هسته‌ای همراه شود که این موجب ایجاد یک زمستان هسته‌ای (عواقب اقلیمی احتمالی جنگ هسته‌ای) شود. طبیعی است که بر این اساس، چرخه معیوب «نفرت، جنگ، نفرت» با شدت بیشتری بچرخد. سایر پیامدهای جنگ علیه ایران احتمالا شامل موارد زیر خواهد بود: تخریب گسترده زیست‌محیطی، زیر سؤال بردن مفهوم حقوق بشر در آمریکا، دامن زدن بر نژادپرستی و بیگانه‌هراسی.

این که دولت ایران دارای نقص است، بهانه‌ای نیست که دلیلی برای جنگ محسوب شود. اولاً تقریباً هر دولتی در هر کشوری دارای نقص است که اتفاقاً بسیاری از آن‌ها توسط آمریکا حمایت و تجهیز می‌شوند؛ ثانیاً آمریکا خود دارای دولتی است که نقص‌های بسیار عمیق‌تری نسبت به دولت ایران دارد. از همه مهم‌تر این که هیچ یک از ملت‌هایی که تا کنون به بهانه داشتن دولت بد توسط آمریکا بمباران شده‌اند، دچار بهبود و تحول مثبتی نسبت به گذشته نشده‌اند.

چرا جنگ با ایران احمقانه‌ترین ایده‌ای است که می‌تواند در ذهن بگنجد؟

لازم نیست در مورد عراق، افغانستان، لیبی، سومالی، سوریه، پاکستان، یمن، فیلیپین، کره، ویتنام، لائوس، کامبوج، پاناما، گرانادا و... فکر کنید، اما حتی دولت‌های فعلی آلمان و ژاپن، که اکنون به طور داوطلبانه اشغالگر کشورهای خود را محترم می‌شمارند، نیز معتقدند جنگ با ایران دیوانگی است.

اکنون آمریکا با متهم کردن ایران به حمله به نفتکش‌های دریای عمان در حال شست و شوی مغزی مردم است. آن چه که باید مردم بدانند این است که
الف) این ادعا از لحاظ فنی معتبر نیست؛
ب) حتی اگر این ادعا صحیح هم باشد، یک جرم است و دلیلی برای جنگ نیست.

مقامات آمریکایی اول ادعا می‌کردند که بر اساس نوع مین مورد استفاده، تشخیص داده بودند که این حملات توسط ایران انجام شده، در حالی که معلوم شده است اساساً از هیچ مینی استفاده نشده است.

آن چه که باعث شده جان بولتون اکنون مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا باشد، دروغ‌هایی است که در مورد عراق گفته است. مایک پامپئو آشکارا در مورد مهارت دروغ گفتن به عنوان اساس برای تجربه حرفه‌ای خود لاف می‌زند. دونالد ترامپ شاید تا به حال به عنوان رئیس جمهور آمریکا، هرگز سخن کاملاً راست و سنجیده‌ای نگفته باشد. هر جنگی که تا کنون آمریکا به راه انداخته براساس دروغ بوده و بیش از ده سال است که برای ایران نیز دروغ‌های زیادی طراحی کرده است.

مترجم: فرید ناهید

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید