نمایشگاه صنایع دستی و هنر‌های تجسمی ترکمنستان افتتاح شد


نمایشگاه صنایع دستی و هنر‌های تجسمی ترکمنستان افتتاح شد

نمایشگاه صنایع دستی و هنر‌های تجسمی ترکمنستان در خانه هنرمندان ایران افتتاح شد.

نمایشگاه صنایع دستی و هنر‌های تجسمی ترکمنستان افتتاح شدبه گزارش حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در جریان برگزاری هفته فرهنگی ترکمنستان در ایران، نمایشگاه صنایع دستی و هنر‌های تجسمی (٢٦ خردادماه) با همکاری اداره‌کل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سفارت ترکمنستان در تهران در محل خانه هنرمندان افتتاح شد.

آتا گلدی شاه مراداف، وزیر فرهنگ جمهوری ترکمنستان در سخنانی در این مراسم، به جاذبه‌های فرهنگی و هنری ترکمنستان اشاره کرد و گفت: برپایی این نمایشگاه موجب معرفی هرچه بیشتر هنرمندان صنایع دستی و آثار هنری آن‌ها به ایرانیان می‌شود.

وی با تشریح پیوند‌های عمیق فرهنگی و تاریخی میان دو کشور گفت: وجود اشتراکات فراوان میان ترکمنستان و ایران به تقویت و تحکیم مناسبات فی مابین منجر خواهد شد.

سید محمدحسین هاشمی، معاون همکاری‌های علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سخنان خود، با تأکید بر عملیاتی شدن هرچه سریعتر پروژه‌های مشترک فرهنگی بین دو کشور گفت: امروز بسیار خرسندیم که در این مرکز، شاهد نمایش صنایع دستی و هنر‌های تجسمی و لباس‌های بومی و سنتی کشور دوست و همسایه ترکمنستان هستیم.

وی ادامه داد: توسعه روابط و پیوند برادری همه جانبه میان ملت ایران و ترکمنستان عامل مهمی در اتحاد، انسجام و دوستی میان دو کشور است.

اجرای موسیقی سنتی ترکمنستان به همراه لباس‌های بومی توسط هنرمندان این کشور از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

گفتنی است؛ نمایشگاه صنایع دستی و هنر‌های تجسمی ترکمنستان به مدت ۳ روز در خانه هنرمندان برای بازدید عموم دایر خواهد بود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


رائفی پور: مستاجرم