چرا قیمت خودرو مجدد گران شد؟ / قیمت واقعی پراید 40 میلیون تومان است


چرا قیمت خودرو مجدد گران شد؟ / قیمت واقعی پراید 40 میلیون تومان است
یک کارشناس خودرو می‌گوید: افزایش قیمت خودرو به وضعیت صنعت و تولید خودرو ارتباط دارد. البته کاهش و ثبات قیمت‌ها طی یک تا دو هفته گذشته مقطعی بود؛ چرا که شاخص‌های تولید بهبود وضعیت را در دراز مدت نشان نمی‌دهد.

یک کارشناس خودرو در پاسخ به این پرسش که چرا قیمت خودرو مجددا گران شده است؟ بهتجارت‌نیوز گفت: افزایش قیمت خودرو به وضعیت صنعت و تولید خودرو ارتباط دارد. البته کاهش و ثبات قیمت‌ها طی یک تا دو هفته گذشته مقطعی بود؛ چرا که شاخص‌های تولید بهبود وضعیت را در دراز مدت نشان نمی‌دهد.

امیرحسین کاکایی افزود: ما معتقدیم در این بازه زمانی و با توجه به کمبود قطعات خودرو افزایش یا کاهش قیمت خودرو امری منطقی نیست. تا زمانی که مشکلات حوزه تولید برطرف نشود وضعیت خودرو به همین منوال است و ممکن است مجدد در قیمت خودرو دچار نوسان شویم؛ این صحبت‌ها در حالی است که مدیران خودرویی در تلاشند تا بتوانند وضعیت تولید خودرو را ساماندهی کنند.

او در پاسخ به این پرسش که قیمت واقعی پراید چقدر است؟ پاسخ داد: چنانچه قیمت دلار ۱۳ هزار تومان ثابت باقی بماند قیمت واقعی پراید ۴۰ میلیون تومان است؛ در حالی که بعد از مذاکرات ایران و ژاپن قیمت پراید گران شد و به نرخ ۵۰ میلیون تومان رسید، معتقدیم برای چنین مدل خودرو آن هم با ارقام بالا تقاضایی وجود ندارد.

کاکایی در توصیه‌ای به مردم گفت: با کاهش قیمت ارز و سکه قیمت خودرو نیز تا حدودی کاهش یافت. مهمترین توصیه ما به مردم این است در بازار فعلی نه خودرویی خریداری کنند و نه خودرویی بفروشند؛ چرا که در این مقطع ورود و خروج سرمایه در این بازار امری خطرناک است.

t​ejaratnews.‎​com

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟