45 خانه بهداشت سیار در مناطق عشایر کوچرو چهارمحال و بختیاری مکان یابی شد


45 خانه بهداشت سیار در مناطق عشایر کوچرو چهارمحال و بختیاری مکان یابی شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: مکان یابی برای دایر کردن 45 خانه بهداشت سیار در مناطق ییلاقی این استان انجام شده است.

یحیی حسین پور روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بنا بر ابلاغ شورای عالی عشایر کشور، احداث خانه بهداشت برای نخستین بار در استان امسال بعد از استان فارس در مناطق عشایری در دستورکار مسئولان این استان قرار گرفته است.

وی، مراقبت از کودکان زیر ۸ سال سن، مراقبت از زنان باردار و آموزش بهداشت عمومی از عمده اهداف تشکیل خانه بهداشت در مناطق عشایری است.

مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری، سرشماری سالانه و ثبت اطلاعات بهداشت فردی ساکنان و تشکیل گروه‌های داوطلب و شورای محلی بهداشتی از دیگر اهداف تشکیل خانه بهداشت در مناطق محروم عشایری است.

به گفته وی، با فعال شدن این تعداد خانه بهداشت در مناطق ییلاقی شهرستان‌های کوهرنگ، فارسان، کیار، اردل و لردگان در زمان استقرار عشایر کوچرو در مناطق ییلاقی استقرار و خدمات رسانی خواهند کرد و در زمان کوچ پاییزی همراه عشایر به مناطق گرمسیری قشلاق عزیمت خواهند کرد.

حسین پور، جمعیت عشایری چهارمحال و بختیاری را بیش از ۱۲۴ هزار نفر برآورد کرد و تاکید کرد: به منظور خدمات رسانی مطلوب این قشر آسیب پذیر عشایر دایر کردن خانه بهداشت در مناطق استقرار عشایر یک ضرورت اجتناب ناپذیر است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با داشتن دو میلیون و ۷۰۰ هزار واحد دام سبک در مناطق عشایری و روستایی به عنوان یکی از قطب دامپروری کشور محسوب می‌شود.

۶۱۹۹/‏۲۰۹۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تجارت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی