صنعتگران برتر صنایع دستی مازندران تجلیل شدند


صنعتگران برتر صنایع دستی مازندران تجلیل شدند

ساری- ایرنا-طی مراسمی به مناسبت هفته میراث فرهنگی،روز دوشنبه 17 هنرمند برتر عرصه صنایع دستی مازندران در رشته‌های مختلف و راه یافتگان به جشنواره فجر در استان تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این مراسم از ۱۳ صنعت گر صنایع دستی در حوزه‌های مختلف شامل کارآفرینی، فعالیت‌های نمایشگاهی، کیفی سازی و خلاقیت محوری، کارگاه‌های تولیدی و رتبه‌های برتر در جشنواره‌های ملی صنایع دستی تجلیل شد.

همچنین از علی اصغر محبی در رشته سفال سلیم آباد، بهاره علی نژاد برای جاجیم آلاشت و لاک تراشی مازندران و فاطمه شعیانی برای گلیج هزار جریب و گلیمچه متکازین برای دریافت نشان ملی جغرافیایی تجلیل شد.

در این آئین از علی توکل زاده، عبدالله گلرد و زینب خدایی در رشته لاک تراشی و صدف عزیزی در رشته چادر شب بافی به عنوان راه یافتگان به جشنواره فجر و از شهرستان‌های نوشهر، نور، چالوس و رامسر به عنوان شهرستان‌های برتر نمایشگاه‌های نوروزی استان تجلیل شد.

معاون صنایع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در این مراسم، به ایجاد انجمن‌های صنایع دستی در استان تاکید کرد و اظهار داشت: برای شنیدن دغدغه هنرمندان و نیازهای صنایع دستی استان، باید در تمامی شهرستان‌های مازندران انجمن صنایع دستی در ذیل انجمن استانی تشکیل شود تا مسائل صنایع دستی از دالان‌های دستگاه دولتی خارج و شنیده شود.

حسین ایزدی افزود: شاید برخی کارها در حیطه حاکمیتی باشد اما برخی از مسئولیت‌ها از طریق نمایندگان خود انجمن قابلیت پیگیری بیشتری دارد به همین ترتیب انجمن‌های صنایع دستی هنرمندان در شهرهای آمل، بهشهر، نکا و گلوگاه ساری تشکیل شده و باید تقویت شوند.

وی گفت: برای اینکه دردمندی و مشکلات هنرمندان این عرصه راحت تر به گوش مسئولان برسد، باید هرگونه اختلاف سلیقه و مسائل حاشیه‌ای کنار گذاشته شده و با ملاحظات ارتقای صنایع دستی مازندران باید همه در یک مدیریت واحد باشیم، معرفی صنایع دستی در قالب یکپارچه بودن هنرمندان این عرصه است.

مازندران دارای ۱۲ هزار هنرمند صنایع دستی ثبت شده در ۷۲ حرفه است که بیش از ۷ هزار نفر آنها به صورت مستمر در تولید این صنعت فعال هستند.

/ ‏۱۸۹۹/‏۷۳۳۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس