سلامت 65.000 دانش‌آموز آذربایجان شرقی سنجش می‌شود


سلامت 65.000 دانش‌آموز آذربایجان شرقی سنجش می‌شود

ایرنا نوشت: رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان شرقی گفت: امسال پیش بینی می شود بیش از 65 هزار دانش آموز استان در طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی مورد ارزیابی قرار گیرند.

مریم خوشبخت یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه نام نویسی برای سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی استان از دوم تیر آغاز می‌شود، افزود: این طرح در ۴۶ پایگاه سلامت استان انجام می‌شود.

وی کنترل برخی عوامل مؤثر در افت تحصیلی دانش آموزان، کمک به بهبود کیفی آموزش و پیاده کردن مداخلات آموزشیِ به‌هنگام برای نوآموزان مشکل دار و پیشگیری از بروز و تشدید بیماری‌ها را از جمله اهداف اجرای این طرح اعلام کرد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه هزینه سنجش هر نوآموز ۳۰۰ هزار ریال است، گفت: در مرحله نخست اجرای این طرح اولیای نوآموزان برای دریافت نوبت به پیش دبستان یا دبستان محل نام نویسی مراجعه می‌کند و سپس در زمان تعیین شده نوآموز را برای سنجش به پایگاه سنجش سلامت می‌برد.

خوشبخت ادامه داد: نوآموزان در پایگاه‌های سنجش سلامت در زمینه آمادگی تحصیلی، شنوایی، گفتاری، بینایی، دید و رنگ، قد و وزن، تعیین بی ام آی و معاینات بالینی و پزشکی مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌گیرند.

وی یادآوری کرد: اگر در پایگاه‌های سنجش مورد مشکوکی تشخیص داده شود نوآموز برای ارزیابی دقیق به پایگاه‌های تخصصی معرفی می‌شود و اگر متخصصان این پایگاه‌ها نوآموز را مشکل دار تشخیص دهند وی را برای دریافت خدمات آموزشی ویژه به مدارس و یا مراکز ویژه معرفی می‌کنند.

حدود ۷۰۰ هزار نفر در ۳۳ هزار کلاس درس آذربایجان شرقی در مقاطع مختلف تحصیل می‌کنند.

۴۶

کد خبر 1270845

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه استانها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی