فائز السراج: با حفتر مذاکره نمی‌کنم/قول نظامیان سودان درباره اعدام عاملان حمله به تحصن‌کنندگان


فائز السراج: با حفتر مذاکره نمی‌کنم/قول نظامیان سودان درباره اعدام عاملان حمله به تحصن‌کنندگان
نخست‌وزیر دولت توافق ملی لیبی اعلام کرد که درباره توقف درگیری در این کشور با رهبر نیروهای موسوم به 'ارتش ملی لیبی' مذاکره نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، فائز السراج، نخست‌وزیر دولت توافق ملی لیبی در واکنش به مذاکره با خلیفه حفتر، رهبر نیروهای موسوم به "ارتش ملی لیبی" اظهار کرد که با حفتر برای حل بحران لیبی مذاکره نخواهد کرد، چراکه عملکرد وی در سال‌های اخیر نشان داد که او نمی‌تواند شریکی در روند سیاسی لیبی باشد.

السراج با بیان اینکه تاکنون شش بار با خلیفه حفتر دیدار و گفت‌وگو کرده، تأکید کرد که خلیفه حفتر به دنبال کسب زمان بود و سپس جنگنده‌هایی را برای بمباران طرابلس اعزام کرد.

وی در ادامه بر تداوم دفع حملات نیروهای حفتر به طرابلس تأکید کرد و گفت که رقیب خود (حفتر) را دیکتاتوری مانند معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی می‌داند.

نخست‌وزیر دولت توافق ملی لیبی تصریح کرد: هدف اصلی دولت توافق ملی حفاظت از طرابلس است و به زودی اخبار مثبتی را در این باره خواهیم شنید.

از سوی دیگر، شرکت ملی نفت لیبی از آتش سوزی در نزدیکی مخازن نفتی این کشور در جنوب طرابلس خبر داد.

طبق این گزارش، آتش سوزی در اطراف مخازن نفت در نتیجه بمباران مستقیم این منطقه صورت گرفته است.

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد که تیم آتش‌نشانان موفق به مهار آتش در نزدیکی مخازن گاز LPG در انباری در منطقه جاده فرودگاه شدند تا بدین ترتیب از وقوع یک فاجعه انسانی و محیط‌زیستی جلوگیری شود.

شرکت ملی نفت لیبی از تمامی طرف‌های درگیر خواست تا به منظور جلوگیری از وارد شدن هرگونه ضرر و زیانی به این مخازن حیاتی، هرچه سریعتر از این منطقه دور شوند.

در همین راستا، مصطفی صنع الله، رئیس شرکت ملی نفت لیبی خواستار برقراری آتش‌بس، توقف جنگ و پایان دادن به حمله مستقیم به تأسیسات نفتی و استفاده از آنها برای اهداف نظامی شد.

قول نظامیان سودان درباره اعدام عاملان حمله به تحصن‌کنندگان
معاون رئیس شورای نظامی انتقالی سودان قول اعدام عاملان حمله به تحصن کنندگان این کشور را داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، محمد حمدان دقلو معروف به حمیدتی، معاون رئیس شورای نظامی انتقالی سودان در گفت‌وگویی تلویزیونی اظهار کرد: ما برای کشاندن عاملان حمله به تحصن کنندگان سودانی به پای چوبه دار تلاش می‌کنیم.

وی همچنین از ملت سودان خواست تا از اتفاقات کشورهای همسایه و منطقه عرب درس بگیرند و استفاده کنند.

دقلو در ادامه خواستار حل و فصل مسائل و مشکلات سودان توسط خود سودانی‌ها شد.

وی بر اهمیت گفت‌وگو با ملت سودان برای توافق درباره نحوه اداره دوره انتقالی و برگزاری انتخابات آزاد و پاک با نظارت بین‌المللی پس از دوره انتقالی تأکید کرد.

حمیدتی در ادامه از آمادگی شورای نظامی برای تشکیل دولتی از تکنوکرات‌ها و شورای قانون‌گذاری از طریق انتخابات خبر داد.

این مقام سودانی ادامه داد: برخی‌ها به دنبال ایجاد فتنه در کشور هستند و هدف از متفرق کردن تحصن کنندگان تخریب چهره نیروهای واکنش سریع (نیروهای تحت امر او) بود.

وی افزود: درهایمان به روی تمامی احزاب باز هستند و شورای نظامی چه در گذشته و چه در آینده پشت ملت سودان را خالی نکرده و نخواهد کرد. ملت سودان از فساد و اوضاع بد معیشتی رنج برده‌اند و مأموریت ارتش حفاظت از امنیت کشور است. هدف ما تنها شامل ملت، مقابله با فتنه و آشوب طلبان نیست بلکه مأموریت ما حفظ امنیت کشور است و ما از نیروهای انقلاب جدا نیستیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اینفوگرافیک/ نکات کلیدی زندگی موفق در جزء هفدهم قرآن