تکمیل مسکن مهر سراسر کشور


تکمیل مسکن مهر سراسر کشور

ایران اکونومیست- معاون امور مسکن وزارت راه: مسکن مهر سراسر کشور به جز مسکن‌های مهر دارای پرونده حقوقی و قضایی، تا پایان سال جاری تکمیل می‌شود

تکمیل مسکن مهر سراسر کشوربه گزارش خبرگزاری صدا و سیما از وزارت راه و شهرسازی، معاون امور مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در نشست تخصصی پروژه‌های سازمان ملی زمین و مسکن، وظیفه وزارت راه و شهرسازی را تعادل‌بخشی در بازار مسکن دانست.
مازیار حسینی با بیان این مطب و با اشاره به اینکه مسکن مهر سراسر کشور به جز مسکن‌های مهر دارای پرونده حقوقی و قضایی، تا پایان سال جاری تکمیل می‌شود، سیاست‌ها و برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی را در هفت محور برای اجرا و نظارت در استان‌ها اعلام کرد.
وی در نشست تخصصی پروژه‌های مشارکتی سازمان ملی زمین و مسکن که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، اعلام کرد اجرای ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در طرح اقدام ملی، احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی و تکمیل مسکن‌های مهر سراسر کشور کار بزرگی است که به‌رغم سختی‌ها، اشکالات و کمبود منابعی، با همت و تلاش و یکپارچگی قابل اجرا است.
حسینی ادامه داد بیش از هفت ماه است تیم مدیریتی جدید که سابقه اجرایی دارد در وزارتخانه مستقر شده‌است، این تیم پروژه محور و نتیجه محور، کار‌ها را پیش می‌برد بنابراین برنامه و سیاست‌های وزارتخانه بر این مبنا پایه‌ریزی شده است.
معاون مسکن و ساختمان گفت: عقب‌افتادگی در حوزه مسکن وجود دارد که باید جبران شود و با تأکیدات وزیر راه و شهرسازی چرخ تولید مسکن باید به راه افتاده و این حرکت و استمرار داشته باشد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه وظیفه وزارتخانه تعادل‌بخشی بازار مسکن است، افزود: واحد‌های زیر ۸۰ متر با قیمت‌های کمتر از ۱۲ میلیون تومان و در مجموع زیر یک میلیارد تومان برای هر واحد مسکونی از اولویت‌ها و سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی برای تولید مسکن است که همه استان‌ها ملزم به رعایت آن هستند.
حسینی با تأکید بر اینکه توجه توأمان به رونق تولید مسکن در شهر و روستا مدنظر است گفت: باید مواظب مهاجرت به شهر‌ها باشیم که به‌دلیل بی‌توجهی به روستا‌ها انجام نشود، در همین راستا بحث عمران روستایی را با جدیت در وزارتخانه در دو حوزه راه و مسکن دنبال می‌کنیم.
وی تصریح کرد: نماینده عالی وزارتخانه در استان‌ها مدیران کل راه‌وشهرسازی هستند به همین دلیل نباید هیچ موضوعی در استان‌ها از نظارت مدیران خارج شود.
حسینی احداث ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی و همچنین ۴۰۰ هزار واحد مسکن در طرح اقدام ملی و تکمیل مسکن مهر را تا پایان سال جاری از برنامه‌های وزارتخانه عنوان کرد و گفت: در سال رونق، تولید مسکن رونق می‌گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


توی 10 ثانیه حدس بزن / چه کسی از دست پلیس فرار کرده؟