خبرآنلاین نوشت: یک فصل کابوس‌وار برای فلورنتینو پرز و رئال مادرید کافی بود تا میلیون‌ها یورو برای تقویت پرافتخارترین تیم لیگ قهرمانان اروپا هزینه شود. با بازگشت زیدان همه چیز تغییر کرد و حالا رئال مادرید هر روز قوی‌تر از دیروز می‌شود. این روند تقویتی که ظاهرا قرار نیست به پایان برسد، باعث شده تا بسیاری از باشگاه‌های معتبر اروپایی هم در تکاپوی جذب ستاره‌ها باشند.
ابتدا وضعیت خریدهای جدید رئال مادرید را بررسی می‌کنیم و سپس نگاهی می‌اندازیم به وضعیت پنجره نقل و انتقالاتی سایر باشگاه‌های مدعی در فوتبال اروپا.

کهکشانی‌ها طوفان به پا کردند/ ولخرجی‌های رئال‌مادرید، پاریسن ژرمن و یوونتوس را وسوسه می‌کند؟

رئال مادرید

ده سال بعد از جذب رائول آلبیول، ژاوی آلونسو، کریم بنزما، کاکا و کریستیانو رونالدو کهکشانی‌ها دوباره دست به جیب شده‌اند و این بار قرار است تیم احتمالا قدرتمندتری از قبل تدارک ببینند. بعد از رودریگو 40 میلیون یورویی و ادر میلیاتو 45 میلیون یورویی، رئال مادرید ادامه خریدهای آینده‌نگرانه‌اش را با جذب ادن هازارد به رقبا نشان داد و پس از آن لوکا یوویچ به جمع کهکشانی‌ها اضافه شد.

آخرین هدیه فلورنتینو پرز و همکارانش برای هواداران رئال مادرید، فرلاند مندی مدافع چپ المپیک لیون است که با 43.2 میلیون یورو به نهمین خرید گران قیمت تاریخ رئال مادرید هم تبدیل شد. پل پوگبا امروز در مصاحبه‌ای مدعی شد به دنبال یک چالش جدید است و قطعا منچستریونایتد را ترک خواهد کرد. او در کنار کیلیان ام‌باپه و نیمار دو گزینه مورد علاقه زین‌الدین زیدان است اما ظاهرا مدیریت باشگاه علاقه‌ای به جذب آن‌ها ندارد. کریستین اریکسن، وینگر مورد تایید فلورنتینو پرز است.

پاریسن ژرمن

تغییرات پاریسی‌ها برای فصل آینده از دروازه آغاز شد. آن‌ها با جیانلوییجی بوفون قطع همکاری کردند و به آلفونسو آرئولا هم به عنوان تنها دروازه‌بان معتبرشان اعتماد زیادی ندارد. همین باعث شده ناصر الخلیفی به دنبال جذب جیانلوییجی دوناروما از آث میلان باشد.

مدیر برنامه‌های دوناروما که شرایط ماتیاس دلیخت را هم بررسی می‌کند، برای انتقال مدافع هلندی به پاریسن ژرمن به توافق رسیده است و این یعنی پرسنل کیمپمبه برای ماندن در پاریس روزهای سختی را مقابل خود می‌بیند. او بعد از مصدومیت طولانی از چشم مدیران پاریسی افتاده و حالا از منچستریونایتد و چلسی پیشنهاد دارد. پاریسن ژرمن خطر جدایی توماس مونیر را هم احساس می‌کند.

او برای همکاری دوباره با اونای امری مایل به انتقال به آرسنال است. به همه این شایعات حرف‌های امروز ناصر الخلیفی را اضافه کنید: «از این به بعد رفتار ما با فوق‌ستاره‌ها تغییر خواهد کرد. آن‌ها هم وظیفه دارند مانند بقیه تلاش کنند و اگر با این دیدگاه موافق نیستند، درهای خروجی باز است.»

کهکشانی‌ها طوفان به پا کردند/ ولخرجی‌های رئال‌مادرید، پاریسن ژرمن و یوونتوس را وسوسه می‌کند؟

یوونتوس

حالا که مائوریتسیو ساری به عنوان سرمربی جدید یوونتوس انتخاب شده است، همه سیاست‌های باشگاه تغییر خواهد کرد. آن‌ها در ابتدا به دنبال آدریان رابیوت، هافبک پاریسن ژرمن هستند که بازیکن آزاد است. پس از آن مارکینیوش، پوگبا و کاستاس مانولاس در رادار تورینی‌ها قرار دارند. اما جذب بازیکن‌های جدید برای یوونتوس یک ماموریت پیچیده است. آن‌ها برای جذب ایکاردی که ظاهرا فقط قرار است برای سفر به تورین از اینترمیلان جدا شود، پائولو دیبالا را به نراتزوری پیشنهاد داده‌اند. اما اینتری‌ها خوان کوادرادو را ترجیح می‌دهند.

منچستریونایتد

حتی نشستن اوله گونار سولسشر روی نیمکت شیاطین سرخ هم باعث نشده آن‌ها برای خریدهای جدید برنامه مشخصی داشته باشند. منچستریونایتد رقابت برای جذب ماتیاس دلیخت را به بارسلونا و پاریسن ژرمن واگذار کرد و حالا که پاریسی‌ها برای خرید دلیخت همه چیز را تمام کرده‌اند، امیدوار هستند تا پرسنل کیمپمبه در لیست جدایی پاریسن ژرمن قرار بگیرد.

پل پوگبا که تایید کرده است دیگر برای منچستریونایتد بازی نخواهد کرد، تنها خروجی آن‌ها در تابستان نیست و آندره هررا هم بعد از پایان قراردادش راهی پاریس ژرمن خواهد شد! در این میان دانیل جیمز ولزی که برای سوانسی بازی می‌کرد، رسما با قراردادی 5 ساله به ارزش 18 میلیون یورو راهی منچستر یونایتد شد.

بایرن‌ مونیخ

باواریایی‌ها هنوز هم تشنه جذب ستاره‌های جدید هستند. آن‌ها برای خرید گرت بیل با حقوق سنگینی مواجه شده‌اند. پس از بازگشت خامس از بایرن مونیخ، رئال مادرید برای کسب درآمد قصد فروش او را دارد. بعد از جذب لوکاس هرناندز و بنجامین پاوارد، احتمال جدایی متس هوملز از بایرن مونیخ زیاد شده و او شاید دوباره به بروسیا دورتموند بازگردد.

آن‌ها به جذب پائولو دیبالا و لروی سانه هم علاقه‌مند هستند اما دقیقا مثل احتمال جذب آنتوان گریژمان، همه احتمال‌ها صفر است. با این حال نیکولاس په‌په، برای سفری چند ساله به باواریا آماده است و احتمالا به‌زودی پیراهن لیل را کنار خواهد گذاشت.