جولان افراد مسلح در شهرهای انگلیس


جولان افراد مسلح در شهرهای انگلیس

 وزارت دادگستری انگلیس گزارش داده که از سال 2018 تا 2019 بیش از 22 هزار مجرم به جرم حمل و یا استفاده از سلاح سرد در این کشور محکوم شده‎اند.

اتاق خبر 24:

بر اساس آمار منتشر شده، پلیس اسکاتلند یارد با اپیدمی خشونت‌های خیابانی و استفاده از سلاح سرد در حال مقابله است و شمار مجرمانی که به جرم چاقوکشی در انگلیس تحت پیگرد قانونی قرار گرفته‎اند از سال ۲۰۱۰ به بالاترین میزان خود رسیده است.

به گفته وزارت دادگستری انگلیس، از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ بیش از ۲۲ هزار مجرم به جرم حمل و یا استفاده از سلاح سرد در محکوم شده‎اند. در میام مجرمان از هر ۵ نفر یک نفر از آن‌ها بین ۱۰ تا ۱۷ ساله هستند.

پس از محکومیت، اکثر مجرمان فوراً به زندان فرستاده شدند که به نسبت سال گذشته از ۲۲ درصد به ۳۷ درصد افزایش یافته است.

با افزایش یافتن شمار چاقوکشی و خشونت‌های خیابانی در انگلیس محکومیت زندان برای مجرمان این گونه جرایم از ۵.۵ ماه به ۸.۱ ماه افزایش یافت.

به گفته منابع دولتی در انگلیس، حدود سه چهارم از متخلفان اولین بار دچار این جرایم شده‎اند.

آمار‌ها نشان می‌دهند در سالی که به مارس ۲۰۱۹ منتهی می‌شود ۲۲۰۴۱ مورد جرائم مربوط به استفاد از چاقو و سلاح سرد در داده‌های انگلیس به ثبت رسیده که اکثریت جرائم به دلیل مالکیت چاقو بوده است.

از سال ۲۰۱۵ جرائم ناشی از سلاح سرد ۳۴ افزایش داشته است که ۱۶۴۳۸ مورد از این جرائم در دادگاه‌ها مورد رسیدگی قرار گرفتند.

پیگرد قانونی جرائم چاقوکشی به بالاترین میزان خود طی یک دهه اخیر در انگلیس

از سال ۲۰۱۰ چاقوکشی در انگلیس به بالاترین میزان خود رسیده و ۲۳۶۶۷ مجرم اعلام شده است.

پلیس اسکاتلند یارد که با اپیدمی چاقوکشی و خشونت‌های خیابانی مقابله می‌کند، بر این باور است ارازل و اوباش بخش بسیاری از این جرایم را رقم می‌زنند.

در ادامه این گزارش آمده است طی ۵ سال اخیر این پنجمین بار است که مجرمانی که برای اولین بار به جرم چاقوکشی دستگیر می‌شوند در مقایسه با سال گذشته ۲۴ درصد افزایش داشته و به ۱۴۱۸۳ مورد رسیده است.

به منظوری جلوگیری و مقابله با جرائم ناشی از سلاح سرد، پلیس لندن ایستگاه‌های بازرسی را به بیش از ۴۰۰ مورد افزایش داده تا بتواند مجرمان سابقه دار را شناسایی کند. این اقدامات حمل و خرید چاقو را برای جوانان انگلیسی دشوار‌تر کرده است.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر