پیش‌بینی برداشت 500 تن گیلاس نوبرانه در طارم


پیش‌بینی برداشت 500 تن گیلاس نوبرانه در طارم

پیش‌بینی می‌شود کشاورزان طارمی امسال بالغ بر 500 تن گیلاس نوبرانه برداشت کنند.

به گزارش ایسنا، شهرستان طارم یکی از مناطق زیبا و دیدنی کشور است که به خاطر استعدادهای کشاورزی و دامپروری، حاصل‌خیزی اراضی و برخورداری از شرایط اقلیمی مناسب، به عنوان «هندوستان ایران» از آن یاد می‌شود. این شهرستان با مرکزیت آب‌بر در شمال استان واقع شده و شامل دو بخش، پنج دهستان و 155 آبادی است.

نام طارم آمیخته با کشاورزی و محصولات رنگارنگ آن است تا جایی که این شهرستان یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های تولید محصولات کشاورزی در استان زنجان به‌شمار می‌رود و پای کشاورزی زنجان بدون طارم لنگ می‌زند.

کشاورزان طارمی سالانه بیش از ۵۰۰ هزار تن انواع محصولات را روانه بازار می‌کنند که در این بین سهم زیتون از همه محصولات بیشتر است، در کنار زیتون می‌توان به محصولات دیگر از جمله گیلاس، آلبالو، زردآلو، سیب‌زمینی و سیر نیز اشاره کرد.

بهار و تابستان فصل کار و تلاش برای طارمی‌ها است، کشاورزان این شهرستان این روزها در حال برداشت حاصل دسترنج تلاش خود هستند و هر روز محصول تازه روانه بازارهای استان می‌کنند که این بار قرعه به نام گیلاس افتاده تا مزه آن کام زنجانی‌های را دلچسب‌تر کند.

برداشت گیلاس از اوایل خردادماه در طارم شروع شده است و در حال حاضر نیز 100 هکتار از مجموع 137 هکتار باغات گیلاس شهرستان طارم بارور بوده و پیش‌بینی می‌شود امسال از این سطح بالغ بر 500 تن محصول نوبرانه گیلاس برداشت شود.

بیشترین سطح و تولید گیلاس در شهرستان طارم به روستاهای شیت، ولیدر و زاچکان مربوط می‌شود که از مهم‌ترین دلایل این امر نیز شرایط اقلیمی خاص این روستاها از جمله شب‌های خنک و روزهای گرم با شدت آفتاب بالا اشاره کرد که سبب شده محصول تولیدی از کیفیت بالایی برخوردار باشد و خریداران بسیاری را از مناطق مختلف به این روستاها بکشاند.

طبق برآوردهای صورت گرفته امسال بالغ بر 75 میلیارد ریال درآمد از محل برداشت محصول گیلاس عاید 500 بهره‌بردار طارمی می‌شود.

تکدانه، شبستری، مشهدی و محلی از ارقام گیلاس تولیدی در شهرستان طارم است که تا اواخر تیرماه برداشت آن ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت