اجرای طرح «نشاط معنوی» در 20 بقعه متبرکه هرمزگان


اجرای طرح «نشاط معنوی» در 20 بقعه متبرکه هرمزگان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان گفت: طرح تابستانی «نشاط معنوی» در 20 بقعه متبرکه هرمزگان اجرا می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه، حجت الاسلام محمدطاهر گرایلی، اظهار کرد: طرح تابستانی «نشاط معنوی» در ۲۰ بقعه متبرکه هرمزگان اجرا می‌شود.

وی هدف از از اجرای طرح تابستانی نشاط معنوی را جذب نوجوانان و به‌ویژه جوانان نسبت به مسائل دینی دانست.

گرایلی اظهار کرد: طرح نشاط معنوی همه‌ساله در راستای غنی‌سازی هرچه بهتر اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در امامزادگان و بقاع متبرکه استان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان خاطرنشان کرد: طرح نشاط معنوی در سه محور آموزشی، اردویی و ورزشی در امامزادگان و بقاع متبرکه استان هرمزگان برگزار خواهد شد.

گرایلی اضافه کرد: طرح نشاط معنوی با همکاری بسیج، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره کل آموزش‌وپرورش و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مبلغان بومی و اعزامی از قم در این طرح حضور خواهند داشت، خاطرنشان کرد: جذب نسل جوان و نوجوان به بقاع متبرکه برای کادرسازی برای مدیریت بقاع متبرکه مخصوصاً مراکز افق، تعامل و مشارکت با نهادهای فرهنگی همسو، همپوشانی و وحدت رویه در انجام امور فرهنگی، ترویج معارف اسلامی و غنی نمودن اوقات فراغت دانش از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان ادامه داد: این شیوه که با تعامل با نهادهایی از قبیل: بسیج، آموزش و پرورش، سازمان تبلیغات اسلامی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، گروه‌های خودجوش فرهنگی برگزار می‌شود.

گرایلی بیان کرد: ثبت نام دانش آموزان، هزینه‌های اجرایی، برگزاری کلاس‌های ورزشی و هنری با دستگاه‌های فوق است و ادارات اوقاف و بقاع متبرکه با در اختیار قراردادن مکان مناسب در بقاع متبرکه، ظرفیت خیمه‌های معرفت و اجرای کلاس‌های فرهنگی ‏- معارفی، و همچنین پذیرایی در طرح مشارکت می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان با اشاره به اینکه مخاطبان دختران و پسران دانش‌آموز از رده سنی ۷ الی ۱۸ سال هستند، تصریح کرد: ثبت نام از ۲۵ خرداد ماه تا ۱۲ تیر ۹۸ انجام می‌شود.

گرایلی با بیان اینکه زمان اجرای طرح ۱۳ تیر، همزمان با ولادت حضرت معصومه سلام الله علی‌ها و شروع دهه کرامت تا ۲۹ مردادماه مصادف با عید سعید غدیر است، اضافه کرد: طرح نشاط معنوی به صورت مشارکتی، اردویی، آموزشی، فرهنگی و کلاس‌های آموزشی برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان افزود: بقاع متبرکه‌ای که دارای ظرفیت اردویی هستند به عنوان مقصد انتخاب و با حضور مربیان و مبلغین اعزامی، نسبت به برپایی خیمه معرفت در آن‌ها اقدام می‌شود.

وی عنوان کرد: دانش‌آموزان ثبت نام شده در بقاع متبرکه دیگر و یا مشارکت-کنندگان در طرح‌های مشابه دیگر نهادها، در قالب یک اردوی یک روزه، ضمن بهره‌مندی از طبیعت و فضای اردویی، از خیمه‌های معرفت و کلاس‌های فرهنگی مبلغین بهره‌مند شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان اظهار کرد: مجموعه برنامه‌های طرح نشاط معنوی در سه قالب آموزشی، اردویی و ورزشی است.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استقبال هیات آفریقای جنوبی از رای جدید لاهه درباره غزه