به گزارش ایسنا، میرهاشم خواستار در جلسه شورای معاونین آموزش و پرورش شهرستان خمیر با موضوع "طرح پروژه مهر" اظهار کرد: هر ساله شروع سال تحصیلی، مهمترین موضوع در روزهای پایانی تابستان در سطح جامعه است که به نوعی کل خانوادهها را درگیر میکند.
وی افزود: بدون شک آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین دستگاه دولتی و با بیشترین تعداد جمعیت با همه اقشار در ارتباط است و برنامهریزی های آموزش و پرورش ارتباط مستقیمی در رضایتمندی مردمی و البته در سرنوشت دانش آموزان، خانوادهها و توسعه جامعه دارد.
عالیترین مقام دولت در شهرستان گفت: جهت اجرای دقیق پروژه مهر، باید برنامه ریزی لازم انجام شود تا دانش آموزان شهرستان بتوانند در یک وضعیت با ثبات و آرام در روز اول مهر حضوری با نشاط در مدارس شهرستان داشته باشند.
این مسئول در ادامه با بیان اینکه در انتخاب مدیران مدارس حساسیت بیشتری به خرج دهیم، اضافه کرد: باید مدیرانی را در مدارس به کار گماریم که همه توان خود را جهت فراهم ساختن بستر مناسب برای دانش آموزان به کار گیرند و با برنامه ریزی مناسب و صحیح برای سال تحصیلی پیش رو از هیچ اقدامی برای ارتقای کیفیت آموزشی، دریغ نکنند.
رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان ادامه داد: مدیران و معاونین تلاش کنند با اجرای دقیق پروژه مهر مدارس منطقه خود را به بهترین شکل ممکن برای استقبال از دانش آموزان در سال تحصیلی جدید از لحاظ نرم افزاری و سخت افزاری آماده کنند.
خواستار با بیان اینکه نتیجه پروژه مهر، باید سالم سازی و بانشاط کردن مدارس برای دانش آموزان باشد، اضافه کرد: با اجرای مطلوب پروژه مهر میتوان مدارس را بانشاط، سالم و سرزنده در اختیار دانش آموزان قرار داد.
فرماندار خمیر در خاتمه با تاکید بر اینکه شهرداریها و دهیاریها در بحث پروژه مهر ورود پیدا کنند، تصریح کرد: همه دستگاههایی که میتوانند برای رفاه دانش آموزان هر اقدامی انجام دهند، باید وارد عرصه شوند.
در ادامه محمد فولادی دبیر شورای آموزش و پرورش شهرستان خمیر پروژه مهر را یکی از مهمترین برنامههای سالانه آموزش و پرورش عنوان کرد و خاطرنشان کرد: ایجاد فضایی با نشاط، کیفیتبخشی، ارتقا عدالت آموزشی و تلاش در راستای تأمین تجهیزات مورد نیاز مدارس از مزیتهای مهم این طرح است.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان خمیر با اشاره به اهمیت پروژه مهر و فعالیت کارگروههای پنج گانه در طول تابستان، بر ساماندهی فضا، تجهیزات و به ویژه نیروی انسانی تاکید کرد.
وی ادامه داد: یکی از اقدامات پروژه مهر سازماندهی نیروی انسانی است و باید در جلسات مستمر کاری کلیه جوانب کار مدیریت شود.
این مسئول با بیان اینکه برای بهبود وضعیت مدارس همکاری سایر دستگاههای اجرایی نیز از ضروریات است، عنوان کرد: شهرداریها و دهیاریها، شبکه بهداشت و درمان و دیگر نهادهای مرتبط با پروژه مهر در راستای وظایف خود ضروری است اقدامات لازم را به عمل آورند.
وی در بخشی از سخنان خود نیز با اشاره به موضوع ترک تحصیل برخی دانش آموزان بویژه کپرنشینان خارج از محدوده شهر خمیر گفت: با توجه به تجمع ساکنان این کپرنشینها در برخی از فصول سال در این محدوده، بعضاً چالشهایی در خصوص ترک تحصیل این افراد بوجود میآید که در این راستا ساماندهی دانش آموزان این افراد و همچنین پیگیری جهت دایر کردن مدرسه عشایری در این نقطه مدنظر آموزش و پرورش است.
وی در پایان این وعده را داد که در سال تحصیلی آینده تلاش خواهد شد هیچ دانش آموزی از تحصیل بازنماند و مدرسهای نیز در شهرستان تعطیل نشود.
لامز به ذکر است، در این نشست گزارشی از مهمترین برنامههای ستاد پروژه مهر نظیر: مشکل سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان در برخی از روستاها، تعطیلی برخی از مدارس در صورت به حدنصاب نرسیدن، رعایت سلسله مراتب اداری، کمبود فضای فیزیکی برخی از مدارس و تخصیص فضای کلاس درس به این مدارس، وضعیت مدارس در حال ساخت و افتتاح آنها در هفته دولت، توسعه و تجهیز برخی مدارس و استفاده از ظرفیت خیرین در این راستا، قرارداد با مشاوران آموزشی در قالب ایجاد طرحهای انگیزشی و … توسط برخی از مسئولین کمیتههای پنجگانه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
کمیتههای پنجگانه شامل سازماندهی، تعمیر و تجهیز، توجیه و تبلیغ، تأیید صلاحیت، نظارت و ارزیابی و انتصابات میباشند که در طول اجرای طرح پروژه مهر در آموزش و پرورش فعالیت خود را انجام میدهند.
انتهای پیام