افزایش 163 درصدی وقوع جرم در فضای مجازی


افزایش 163 درصدی وقوع جرم در فضای مجازی

محمدپور از افزایش 163 درصدی وقوع جرم در فضای مجازی خراسان جنوبی طس سه ماهه ابتدای امسال خبر داد و گفت: جرم سوم استان در فضای مجازی انتشار اخبار کذب است و این با توسعه اینترنت پرسرعت، اثرات سوء خود را در روستاها می گذارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، سرهنگ «علی محمد پور» امروز (27 خرداد) در کارگروه فرهنگی اجتماعی شورای پیشگیری از وقوع جرم خراسان جنوبی اظهار کرد: در سه ماهه ابتدای امسال وقوع جرم در فضای مجازی استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 163 درصد افزایش یافته است.

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی با اشاره به افزایش 129 درصدی کشف جرائم فضای مجازی در سال جاری، گفت: همچنین در مدت یاد شده 203 درصد کلاهبرداری اینترنتی در استان رشد داشته است.

محمدپور بیان کرد: سال گذشته 319 میلیون تومان از مردم استان خراسان جنوبی در فضای سایبری کلاهبرداری شده اما در سه ماهه امسال این میزان یک میلیارد تومان شده و سه برابر رشد کرده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از آمار جرائم فضای مجازی در زمینه هتک حیثیت و مزاحمت ها به پلیس فتا گزارش و مراجعه نمی شود، عنوان کرد: اما هنگامی که کارشناسان پلیس فتا در مدارس و دانشگاه ها حضور می یابند اکثر سوال و ابهامات نشان می دهد که جوانان تحت تاثیر مستقیم فضای مجازی قرار دارند.

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه در حوزه توسعه فضای مجازی اثر احتمالی برای آسیب اجتماعی نداریم، تصریح کرد: اثرات فضای مجازی مستقیم است چرا که سواد رسانه ای در روستاها وجود ندارد.

محمدپور با بیان اینکه 88 عنوان مجرمانه برای فضای مجازی تعریف شده، افزود: اکنون جرم سوم استان خراسان جنوبی در حوزه فضای مجازی انتشار اخبار کذب است و این اثرات سوء خود را در روستاها می گذارد.

وی با اشاره به اینکه اکنون تحت تاثیر فضای مجازی سبک زندگی ایرانی و اسلامی دچار تغییر شده و شکاف عمیق بین نسلی جدید و والدین ایجاد کرده، گفت: با ورود اینترنت به روستاها این تغییر سبک زندگی ایجاد خواهد شد.

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه با توسعه اینترنت پرسرعت در روستاها شاهد افزایش آسیب های اجتماعی خواهیم بود، عنوان کرد: باید قبل از اینکه پهنای باند اینترنت پرسرعت به روستاها برود برای استفاده درست از فضای مجازی فرهنگ سازی شود.

محمدپور با اشاره به اینکه پلیس فتا در بیرحند و طبس فعال است، گفت: اما متاسفانه در سایر شهرستان های استان خراسان جنوبی پلیس فتا نداریم همچنین شعبه مختص به جرائم فضای مجازی در مجموعه قضایی استان وجود ندارد.

به گفته وی نوجوانان و جوانان در بحث بهره برداری از اینترنت به مرحله اعتیاد اینترنتی رسیده اند و بیش از یک سوم زمان خود را در فضای مجازی سپری می کنند.

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی تاکید کرد: دستگاه های اجرایی و سمن ها باید متولی شوند و ارتقای آگاهی و آموزش در حوزه فضای مجازی در بین آنان سهم بندی شود.

محمدپور بر ضرورت جدی پیگیری راه اندازی و استفاده از اینترنت ملی تاکید کرد تا سریعتر این مهم که خواسته و دغدغه مقام معظم رهبری است به سرانجام برسد.

وی با بیان اینکه در فضای سایبری استان خراسان جنوبی اوضاع مناسب نیست و متاسفانه با اوضاع حقیقی دینی و فرهنگی مردم استان بسیار فاصله دارد، افزود: در بحث انتشار فیلم و عکس های مبتذل و مستهجن و مزاحمت ها مجرمان ما داخلی استانی هستند در حالی که در حوزه مالی و کلاهبرداری بیشتر مجرمان برون استانی هستند.

پایان پیام/375

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)