آب شرب اصفهان بدون آنتی‌بیوتیک


آب شرب اصفهان بدون آنتی‌بیوتیک

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان با تأیید موضوع ورود آنتی بیوتیک و هورمون به آب رودخانه زاینده رود، گفت: در حال حاضر ورود این مواد برای آب شرب مشکلی ایجاد نکرده است، اما همه نهادهای ذی نفع باید در خصوص ورود این مواد به آب حساس بوده و برای تصفیه‌خانه‌های مجهزتر فکری کنند.

حسین صفاری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا- در خصوص مطرح شدن ورود آنتی بیوتیک و هورمون‌ها به آب رودخانه اظهار کرد: این موضوع نه فقط در کشور ایران که موضوع اساسی در سایر کشورها نیز است.

وی افزود: آب سطحی مزیت‌ها و آفاتی دارد، دامپروری و مرغداری‌ها و همچنین حوضچه‌های پرورش ماهی نباید اصلاً در مسیر رودخانه‌ها قرار داشته باشند و این موضوع در کارگروه سلامت استان نیز به جد تاکید شده است.

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان ادامه داد: روان آب‌هایی که در طول مسیر حرکت رودخانه به آن وارد می‌شوند عمدتاً روان آب‌های مزارع هستند که از روستاهای بالا دست به رودخانه ریخته می‌شود که قطعاً در آنها همه نوع موادی حتی شوینده وجود دارد.

صفاری تصریح کرد: مرکز بهداشت محیط استان روزانه ۳۰ فاکتور آب را بررسی می‌کند که فاکتورهای اساسی و اصلی برای آب شرب هستند، خوشبختانه این فاکتورها تاکنون دچار مشکل نشده اند، اما این موضوع نباید موجب فراموشی ورود آنتی بیوتیک‌ها به آب شود.

وی تاکید کرد: همه نهادهای ذی ربط باید در آینده فکری به حال ورود آنتی بیوتیک به آب بکنند، شاید امروز مشکلات آنتی بیوتیکی و هورمونی آب به قدری نباشد که مشکل ایجاد کند، اما این روند در آینده باید اصلاح شود چراکه همه این واحدها باید به تصفیه‌خانه‌های مجهز تجهیز شوند تا دیگر شاهد ورود این مواد به آب نباشیم.

مدیر بهداشت محیط مرکز بهداشت استان اصفهان اضافه کرد: بررسی آب‌های زیرزمینی و آب‌های سطحی نشان می‌دهد که آنها از نظر شرب دچار مشکل نیستند و آب‌ها زیرزمینی نیز هنوز مشکلی ندارند، اما همه این تحقیقات به این دلیل است که در آینده با این روند حتماً مشکل ایجاد خواهد شد.

صفاری در خصوص ورود فاضلاب‎‌های بیمارستان‌ها به رودخانه زاینده رود، گفت: بیمارستان‌هایی که توانایی داشتند فاضلاب خود را به فاضلاب شهری وصل کنند یا این کار را کرده‌اند یا در مرحله اجرا هستند و بیمارستان‌هایی که به واسطه داشتن مواد پرتو درمانی یا شیمیایی نیازمند تصفیه‌خانه بودند، تصفیه خانه احداث کرده‌اند و اعتباربخشی برای آنها صورت پذیرفته است.

وی خاطرنشان کرد: آنتی بیوتیک از فاضلاب منازل، مرغداری‌ها و مزارع خارج می‌شود اما با این حال همچنان معتقد هستیم که می‌توان این پساب‌ها را تصفیه کرد و مورد استفاده قرار داد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صدای کوتوله برزیلی برای آموزش و سریع حرف زدن