زود جریمه کن کار دارم!


زود جریمه کن کار دارم!

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کرج گفت: از ابتدای سال تا کنون 15 نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده‌اند.

حمد الله رحمتی پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: با نصب دوربین‌های نظارتی در معابر، تقاطع‌ها و میادین مهم شهر شاهد اعمال قانون رانندگان متخلف هستیم.

وی با اشاره به پرتکرارترین تخلف رانندگی در کرج توضیح داد: عبور از چراغ قرمز یکی از پرتکرارترین تخلفات رانندگی در کرج است که طبق قانون ۲۰۰ هزار تومان جریمه دارد، ولی واقعیت این است این جرایم بازدارندگی لازم را ندارد و باید به فکر راهکارهای اساسی برای قانونمند کردن رانندگان باشیم.

این مسئول افزود: در بسیاری از موارد وقتی پلیس می‌خواهد راننده‌ای را به خاطر تخلف جریمه کند با جمله «جریمه کن کار دارم می‌خواهم بروم» مواجه می‌شود که این به آن معناست که اعمال قانون موجود بازدارندگی لازم را نداشته و در این حوزه به بازنگری نیاز است.

وی افزود: باید فرهنگ رانندگی از دوران کودکی در افراد نهادینه شود و صدا و سیما و رسانه‌ها نیز در این حوزه با جدیت بیشتری کار کنند که رانندگان نه به خاطر ترس از جریمه بلکه به خاطر احترام به حقوق دیگران و رعایت قانون تخلف نکنند.

رحمتی پور تاکید کرد: البته برخورد جدی تر با رانندگان متخلف نیز تأثیر به سزایی در کاهش تخلفات رانندگی دارد به عنوان مثال اگر گواهینامه فرد متخلف ضبط شود و ماشینش توقیف شود، بار دیگر در شرایط تخلف احتمال کمتری وجود دارد که قانون را زیرپا بگذارد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کرج با اشاره به برخورد جدی با خودروهای دارای شیشه دودی گفت: داخل خودرو باید از سه متری قابل رؤیت باشد و اگر راننده‌ای برچسب دودی و خیلی دودی به شیشه ماشینش نصب کرده باشد، در صورت مشاهده علاوه بر جریمه ۵۰ هزار تومانی باید نسبت به کندن برچسب‌ها نیز اقدام کند.

این مسئول در پاسخ به اینکه آیا امکان پرداخت اقساطی جرایم رانندگی وجود دارد، توضیح داد: اگر خودروی راننده متخلف توقیف نشده باشد این امکان وجود دارد ولی در غیر این صورت برای گرفتن خودروی توقیف شده مبلغ جریمه باید تماماً پرداخت شود.

وی در پایان با اشاره به تصادفات منجر به فوت در کرج گفت: از ابتدای امسال تاکنون، ۱۵ نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده‌اند.


انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی