درب قمقمه و هسته زردآلو در مری دو کودک بوشهری


با تلاش کادر آندوسکوپی بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر درب قمقمه و هسته زردآلو از مری دو کودک بوشهری...

درب قمقمه و هسته زردآلو در مری دو کودک بوشهری

با تلاش کادر آندوسکوپی بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر درب قمقمه و هسته زردآلو از مری دو کودک بوشهری خارج شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر، محمدرضا فریبرزی پزشک فوق تخصص گوارش اطفال با اشاره به احتمال بلعیدن جسم خارجی توسط کودکان، گفت: اکثر موارد بلع اتفاقی جسم خارجی در کودکان بین سنین ۶ ماه تا ۳ سال رخ می‌دهد.

وی افزود: سکه و اسباب بازی‌های کوچک شایع‌ترین موارد جسم خارجی را تشکیل می‌دهند که حداقل ۳۰ درصد این موارد بدون علامت است.

پزشک فوق تخصص گوارش اطفال با بیان اینکه دو بیمار با حالت تهوع و درد شدید قفسه سینه وارد اورژانس اطفال بیمارستان شدند، اظهار کرد: مورد اول پسر دوازده ساله‌ای که در حین خوردن آب از قمقمه، درب پلاستیکی آن را قورت داده بود اما در سونوگرافی چیزی مشخص نبود و پس از حضور متخصص و تکنسین بیهوشی و انجام بیهوشی مختصر از طریق آندوسکوپی جسم خارجی که در قسمت فوقانی مری بود خارج شد.

فوق تخصص گوارش اطفال بیان کرد: بیمار دوم یک دختر ۸ ساله بود که در حین خوردن زردآلو، هسته آن را قورت داده و هسته آن در مری گیر کرده و باعث درد شدید در قسمت میانی قفسه سینه و پشت شده بود که پس از بیهوشی مختصر توسط تیم بیهوشی هسته زردآلو که در قسمت میانی مری گیر کرده بود به وسیله آندوسکوپی خارج شد.

فریبرزی تاکید کرد: بلعیدن باتری نیز بسیار خطرناک است و باعث پارگی مری ظرف چند ساعت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: خانواده‌ها توجه داشته باشند که اجسام نوک‌تیز می‌تواند باعث آسیب به مری و بافت‌های اطراف آن به خصوص عروق و همچنین خونریزی شدید شود، بنابراین توصیه می‌شود این اجسام نباید در دسترس کودکان زیر سه سال قرار گیرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دارم دلبری مانند تو