ساعت صفر فیلترشکن‌‌ها نزدیک است؟!


خبر رسیده که احتمالا 31 خرداد ماه قرار است هم فتیله پوسته های تلگرامی پایین کشیده شود و هم فیلترشکن‌ها تا حداقل یک ماه غزل خداحافظی را بخوانند! به گزارش فاوانیوز به نقل از سیتنا، علی قلهکی، فعال فضای مجازی در رشته توئیتی نوشت:ساعت صفر فیلتر شکن‌‌ها نزدیک است؟!1/قرار بود در15 اردیبهشت97 با توجه به جلسه حساس مسئولان کشور در زمستان 96، نسخه تلگرام...

ساعت صفر فیلترشکن‌‌ها نزدیک است؟!
خبر رسیده که احتمالا ۳۱ خرداد ماه قرار است هم فتیله پوسته های تلگرامی پایین کشیده شود و هم فیلترشکن‌ها تا حداقل یک ماه غزل خداحافظی را بخوانند!

به گزارش فاوانیوز به نقل از سیتنا، علی قلهکی، فعال فضای مجازی در رشته توئیتی نوشت:
ساعت صفر فیلتر شکن‌‌ها نزدیک است؟!۱/قرار بود در۱۵ اردیبهشت۹۷ با توجه به جلسه حساس مسئولان کشور در زمستان ۹۶، نسخه تلگرام پیچیده شود تا هم دیتای ایرانی‌ها بی حساب و کتاب خارج نشود و هم تلاشی شود تا پیام رسانهای داخلی توان خود را برای پذیرایی از مخاطبان ایرانی تست کنند.
۲/علی رغم تعهد داده شده و برخلاف دی ماه ۹۶، تلگرام در۱۵ اردیبهشت ۹۷ به جای فیلتر شدن از گیت وی، از طریق اپراتورها فیلتر شد و فیلترشکن‌ها نیز کم و بیش فعال بود و با کمک غیرهدفمند به پیام رسان های داخلی سعی شد که هیچ کدام از آنها توانِ رقابت حداقلی با تلگرام را نیز پیدا نکنند.
۳/حالا اما خبر رسیده که احتمالا ۳۱ خرداد ماه قرار است هم فتیله پوسته های تلگرامی پایین کشیده شود و هم فیلترشکن‌ها تا حداقل ۱ماه غزل خداحافظی را بخوانند! ولی باید از وزیر ارتباطات سوال شود در ۱۴ماه گذشته دقیقا چه کمک موثری به پیام رسان‌های داخلی شده که جایگزین تلگرام شوند؟!
۴/با اختلال در تلگرام، چه مقدار از مخاطبان آن به سمت پیام‌رسان‌های داخلی (که بی مهری‌های زیادی دیده‌اند) می‌رود؟! چه مقدار سرازیر “اینستاگرام به مراتب بدتر از تلگرام” و یا “واتس آپ” می‌شود؟! هزینه این کم‌کاری‌ها قرار است دوباره نصیب نظام شود و یا وزارت‌خانه‌ی متولی؟!
۵/با مشاهده تجربه ۲ساله‌ی مدیریت آذری جهرمی احتمال می‌دهم این کار نیز به مانند سایر تعهدات دیگر حوزه ارتباطی کشور به سرمنزل مقصود نخواهد رسید! و باز هم هزینه آن برای کسی می‌ماند که از روی دلسوزی تذکر دادند!
۶/آیا شبکه ملی اطلاعات واقعا پیشرفت ۸۰٪ داشته و یا برخلاف گزارشها و در خوش بینانه ترین حالت زیر۲۰٪در حال گذرانِ روزگار است؟! آیا اولویت رسیدگی به معوقات فلان باشگاه ورزشی‌ست و یا مرتفع کردن دغدغه همه‌ی عقلای نظام در حوزه ارتباطی کشور؟! تا چه زمانی”شوآف” بر “اقدام‌ِموثر” می‌چربد؟!

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نشنیده آیسان آقاخانی زن محمدرضا گلزار ! + عکس ها و خصوصی ها