خداحافظی با تویوتا لندکروزر 8 سیلندر؟!


خداحافظی با تویوتا لندکروزر 8 سیلندر؟!

از جمله دلایلی که تویوتا لندکروزر به عنوان یک شاسی‌بلند آفرودر و توانا جذابیت‌های زیادی دارد در دسترس بودن پیشرانه‌ی 8 سیلندر است. پیشرانه‌ی 8 سیلندر 5.7 لیتری این خودرو که با کد 3UR-FE شناخته می‌شود قدرت 381 اسب بخاری داشته و تنها گزینه‌ی در دسترس برای خریداران آمریکایی است. این پیشرانه قدرت مناسبی داشته... The post خداحافظی با تویوتا لندکروزر...

از جمله دلایلی که تویوتا لندکروزر به عنوان یک شاسی‌بلند آفرودر و توانا جذابیت‌های زیادی دارد در دسترس بودن پیشرانه‌ی 8 سیلندر است. پیشرانه‌ی 8 سیلندر 5.7 لیتری این خودرو که با کد 3UR-FE شناخته می‌شود قدرت 381 اسب بخاری داشته و تنها گزینه‌ی در دسترس برای خریداران آمریکایی است. این پیشرانه قدرت مناسبی داشته و در آفرود و یدک کشی عملکرد درخشانی بر جای می‌گذارد.

خداحافظی با تویوتا لندکروزر 8 سیلندر؟!
البته به نظر می‌رسد داستان تویوتا لندکروزر 8 سیلندر به پایان راه خود رسیده و در نسل آتی شاهد تغییرات مهمی خواهیم بود.

خداحافظی با تویوتا لندکروزر 8 سیلندر؟!
اگرچه تویوتا به‌طور مستقیم این موضوع را تائید نکرده اما مدیر برنامه‌ریزی توسعه و تولید تویوتا در استرالیا به این خبر اشاره داشته است. زمانی که از برنارد نادال درباره‌ی شایعات مربوط به حذف پیشرانه‌ی 8 سیلندر پرسیده شده او گفته است:

شما می‌بینید که اکثر برندها در حال حذف پیشرانه‌های 8 سیلندر بنزینی و دیزلی خود هستند. معمولاً این کار به خاطر دست‌یابی به مصرف سوخت و آلایندگی بهتر انجام می‌شود بنابراین یک روند جهانی است.

خب پس دو نکته وجود دارد: کاهش مصرف سوخت و آلایندگی. اولین نکته شاید به معنی استفاده از پیشرانه‌ی 6 سیلندر توربوی کم‌حجم‌تر اما قوی‌تر باشد، چیزی که منابع خبری هم از توسعه‌ی آن خبر داده‌اند. گفته می‌شود لندکروزر سری 300 جدید با پیشرانه‌ی 6 سیلندر بنزینی توربو یا دیزلی توربو عرضه خواهد شد و از سال 2021 در دسترس خریداران خواهد بود. احتمال تولید مدل هیبریدی 6 سیلندر نیز در چند سال آینده وجود دارد.

خداحافظی با تویوتا لندکروزر 8 سیلندر؟!
از طرف دیگر به کاهش آلایندگی اشاره شد که حرکتی جهانی بوده تا به این ترتیب تولید گازهای گلخانه‌ای توسط انسان کاهش یابد. مشخص است که تویوتا هم همین روند را ادامه خواهد داد چراکه هیچ‌کسی طرفدار شرکتی که با معیارهای زیست‌محیطی همخوانی ندارد نخواهد بود.


صرف‌نظر از اینکه خبر بازنشستگی لندکروزر 8 سیلندر صحت داشته باشد یا نه، امیدواریم تویوتا همچنان ویژگی‌های آفرود و کشش این شاسی‌بلند افسانه‌ای را حفظ کند. در این صورت خواهد بود که هضم خبر وداع با لندکروزر 8 سیلندر آسان‌تر خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خودرو

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان