لزوم ایجاد فضای «گفتگو» برای همه/ دخالت در اختیارات مجلس باید متوقف شود


لزوم ایجاد فضای «گفتگو» برای همه/ دخالت در اختیارات مجلس باید متوقف شود

رجبی بر لزوم ایجاد فضای «گفتگو» برای همه تاکید کرد و گفت: دخالت در اختیارات مجلس باید متوقف شود و نباید پیشاپیش برای مجلس حدود و حصار در نظر بگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «فرج الله رجبی»، امروز (شنبه 25 خرداد) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی در انجام خدمات و وظایف خودش مشکلات زیادی دارد که شاید قضاوت برای کار مجلس که این روزها شکل می گیرد، در مورد آن منصفانه نباشد، گفت: مجلس ابزار ملت برای ورود به مسئله مدیریت کشور است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مشکلات پیش از این با پول های نفت از بین می رفت اما امروز مشکلات بروز پیدا و 10 تا 15 مورد از مشکلات با هم عود کرده است، اظهارداشت: مجلس تلاش می کند مشکلات را مدیریت کند و اجازه ندهد که این مشکلات بروز بیش از این پیدا نکند.

وی با اشاره به اینکه اگر قیمت دلار زیاد می شود، مجلس هم در آن دخیل است اما باید دانست که مجلس امروز در عمل در راس امور نیست و محدودیت و کاستی هایی در مملکت وجود دارد که باعث شده در شرایط فعلی نتواند در راس باشد، اضافه کرد: باید دید قدرت مجلس در اندازه وزن خودش در اداره مملکت چقدر است و بر اساس آن وزن از مجلس توقع کرد.

رجبی از رسانه های جمعی خواست تا به موضوع مجلس به طور جدی ورود پیدا کنند چرا که تنها ویترین دموکراسی مملکت، مجلس است، افزود: این ویترین باید حفظ شود.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: ما نیازمند گفتگو در سطح ملی هستیم و در همه موارد باید گفتگو انجام شود، این گفتگو کمک می کند از شدتی که خودی ها ناخودی می شوند، جلوگیری کند.

رجبی تاکید کرد: باید هر کسی در حوزه تخصصی خودش بتواند صحبت کند، اگر باب گفتگو باز نشود و تولید محتوا انجام نشود بازهم باید برای رفع بی حجابی باید از «گشت ارشاد» استفاده کرد.

وی بر لزوم تولید محتوا در زمینه های مختلف نظیر اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی تاکید و خاطر نشان کرد: شبکه های خارجی دشمن به شکل منفی، تولید محتوا می کنند و ما چون تولید محتوا نمی کنیم، حرفی برای گفتن نداریم.

رجبی با اشاره به اینکه بانک داری کنونی شبه ربوی است چرا بانک داری غربی هنوز ادامه دارد، چرا هیچ کس در این مورد تولید محتوا نکرده اند.

به گفته نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، با گفتگو می توانیم بدنه سخت و فربه دولت را کوچک کنیم و این مملکت اگر می خواهد از این وضع جدا شود، باید باب گفتگو را باز کند و باید حوزه مسئولیت ها را روشن کنیم و هر کس مسئولیت خودش را بپذیرد و پس از آن باید با شجاعت با مسائل برخورد کرد، سال هاست از شخص ثالثی انتقاد می کنیم که نمی دانیم کیست، اما به نظر من همه ما خود آن شخص ثالث هستیم.

وی با اشاره به اینکه باید گفتگو کرده و راهی پیدا کنیم که مردم در آن مشارکت دهیم تا از صحبت های مردم استفاده شود و از حرف های مردم دلخور نشویم، یادآور شد: مبنای صداقت گفتگو هست نباید جبران عدم تولید محتوا را به گردن دستگاه های نظامی و امنیتی بیندازیم.

رجبی افزود: باید برای حل مشکل در حوزه های مختلف گفتگوی ملی راه اندازی کنیم، باید درد و راه حل آن را پیدا کنیم و اگر مشکلات، کلیدی را پیدا نکنند و به آن نرسند، یکصد دوره دیگر هم مجلس برقرار شود، هیچ تغییری رخ نمی دهد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی تشخیص داده که FATF باید اجرا شود اکنون مجمع تشخیص مصلحت نظام باید این مورد را مورد بررسی قرار دهد، قبول یا رد آن دست مجمع تشخیص مصلحت نظام است، مجمع اگر رد یا قبول کرد باید مسئولیت خود را بپذیرید چرا که پذیرش یا عدم پذیرش آن از تبعاتی خواهد شد.

رجبی با اشاره به اینکه اگر نظام مسئولیتی در مملکت روشن شود مسائل مشخص خواهد شد، تاکید کرد: رد یا قبول FATF را نباید مبنای خدمت یا خیانت افراد دانست و افراد را به خادم و یا خیانت متهم کرد.

وی با اشاره به اینکه فضای دوپهلو باعث سردرگمی مردم می شود، افزود: هیچ کس نفهمید برجام خدمت بود یا خیانت، همیشه شیوه های مواجه با تصمیم گیری ها مملکت جوری بوده که مردم را دچار سردرگمی می کند که نتیجه آن از بین رفتن اعتماد مردم بوده و امروز ما نگران هستیم که سرمایه اجتماعی کشور، به شدت از بین رفته است.

نماینده مردم شیراز در خانه ملت خاطرنشان کرد: در مرحله تصمیم سازی، باید اجازه دهیم هر کارشناسی صحبت کند و آزادی بیان و پس از بیان باشد و در هر حوزه ای کارشناسان آن بخش باید بتوانند به راحتی صحبت کنند تا تصمیم گیری ها به شکل موثری شکل گیرد و نماینده مجلس باید در همه امور مملکت ورود پیدا کند.

این مقام مسئول افزود: دخالت در اختیارات مجلس باید متوقف شود، ما نیامدیم که یک عمر نماینده باشیم، ما در دور خودمان باید نماینده واقعی باشیم و نباید پیشاپیش برای مجلس حدود و حصار در نظر بگیرند.

وی با اشاره به اینکه فسادهایی که رخ می دهد، معلول عدم شفافیت هاست، فضای مجازی مشکلاتی دارد اما اینکه مردم از مطالب اطلاع می شوند، بسیار خوب است، یادآور شد: در شرایط فعلی مداکره با آمریکا معنا ندارد چرا که مذاکره شرایط خاصی دارد که ما آن را نداریم.

رجبی با تاکید بر اینکه نگاه سیاه و سفید نباید به دنیا وجود داشته باشد، منافع ماست که این رنگ ها را مشخص می کند، افزود: باید با طیف خاکستری با دنیا برخورد کنیم اما با رژیم صهیونیستی هیچ مراوده ای نخواهیم داشت، اگر خاکستری به دنیا نگاه کنیم عدم دریافت منافع ملی، از سوی یک کشور آن را به سیاه و دریافت منافع ملی از سوی یک کشور آن را به رنگ سفید تبدیل می کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم که برخی از کشورها با برگ برنده ما در سوریه بازی کنند، ما هم به اندازه حمایت از سوریه، حق حضور در آن کشور را داریم، تاکید کرد: رسانه ما باید مردم را برای انتخاب اخیر ترغیب کنند.

وی با اشاره به اینکه نقش مجلس برای تشکیل موسسات مالی غیردولتی و فساد مالی هیچ نبوده و نیست، اما برای رفع عوارض این مسئله بسیار فعالیت کرده است، یادآور شد: ریشه و وقوع بسیاری از فسادها در زمان ما نبوده است اما مردم آن را به عهده ما می دانند و فحش آن را ما می خوریم و این در حالی است که برای آن هیچ تقصیری نداریم.

رجبی در پاسخ به اعتقاد به وجود «دولت در سایه و پنهان»، هم گفت: در مجلس به لحاظ مالی راجع با 440 تا 450 هزار میلیارد تومان تصمیم گیری می شود اما حجم گردش مالی کشور سالانه بسیار بیشتر این رقم است و در مجموع باید گفت در خارج حوزه تصمیم گیری مجلس اتفاقاتی می افتد که رادار مجلس آنها را پوشش نمی دهد.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان فارس ممکن است اختلاف نظر داشته باشند اما تعارض باهم ندارند، یادآور شد: در خصوص «مهدی حاجتی»، می توان از مسئولین ارشد قضایی استان خواست شرایط زندانی وی را مناسب تر قرار دهند و از رئیس قوه قضائیه خواست اگر عفوی باشد، مشمول وی شود، من در جریان ورود پرونده وی به کمسیون اصل 90 هم هستم اما تا زمانی که بخواهد از طریق کمسیون به نتیجه برسد، شاید دوران محکومیت وی هم تمام شده باشد.

رجبی تاکید کرد: برای انتصاب برخی مدیران، چرا از استان و همان دستگاه استفاده نمی شود.

وی افزود: انتخابات این دوره مثل انتخابات دوره قبل نخواهد بود و هیچ کس برای حضور در مجلس هیچ ضمانتی ندارد.

پایان پیام/130

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان